آمریکا کره شمالی را به دلیل “فعالیت مخرب سایبری” تحریم کرد

آمریکا کره شمالی را به دلیل

آنتونی بلینکن گفت که تحریم ها علیه کره شمالی با کره جنوبی هماهنگ شده است.

واشنگتن:

دولت آمریکا روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه گروه های کره شمالی به دلیل آنچه گفته می شود استفاده از هکرها برای جمع آوری پول برای برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ است، اعلام کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اهداف تحریم‌ها «با سرقت وجوه از مؤسسات مالی جهانی و سایر نهادها درآمدزایی می‌کنند».

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است، کره شمالی هزاران کارگر فناوری را در خارج از کشور مستقر می کند که در «فعالیت های مخرب سایبری که از دولت حمایت می کنند» شرکت می کنند.

چهار سازمان از جمله دانشگاه اتوماسیون پیونگ یانگ و شرکت همکاری فناوری اطلاعات چینیونگ که به گفته آژانس کنترل کارگران مستقر در روسیه و لائوس را بر عهده دارد، تحریم شدند.

دو سازمان دیگر عبارتند از «دفتر شناسایی فنی»، یک واحد تاکتیک‌های سایبری تهاجمی که زیرمجموعه دفتر اطلاعاتی برتر کره شمالی است، و «مرکز تحقیقاتی 110» که رسانه‌ها و شرکت‌های دفاعی در کره جنوبی را هدف قرار داده است.

کیم سانگ من نیز تحریم شد که وزارت خزانه داری گفت در ولادی وستوک، در خاور دور روسیه مستقر بود و به عنوان کارمند پرداخت.

بلینکن گفت که تحریم ها با کره جنوبی هماهنگ شده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است: کره شمالی “نیروی کاری متشکل از هزاران کارمند IT بسیار ماهر در سراسر جهان، در درجه اول در جمهوری خلق چین و روسیه دارد.”

این کارگران اغلب از هویت های سرقت شده و حساب های نیابتی برای درخواست کار در شرکت های خارجی استفاده می کنند و از مشاغل قانونی برای محافظت از سایر فعالیت ها استفاده می کنند.

بیانیه وزارت خزانه داری به گزارش سازمان ملل در ماه مارس اشاره کرد که در آن گفته شده بود که هکرهای کره شمالی «در سال 2022 بیشتر از هر سال گذشته، ارز مجازی را به سرقت بردند، با برآوردها از 630 میلیون دلار تا بیش از یک میلیارد دلار – طبق گزارش ها، کل درآمدهای سرقت سایبری پیونگ یانگ در سال 2021 دو برابر شده است».

هکرهای کره شمالی در سال 2014 با نقش ادعایی خود در هک سونی پیکچرز در تلافی انتشار فیلم طنز “مصاحبه” که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را مسخره می کرد، به شهرت رسیدند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت: دولت ایالات متحده به مبارزه با “تلاش های مستمر کره شمالی برای سرقت پول از موسسات مالی، صرافی های ارز مجازی، شرکت ها و افراد خصوصی در سراسر جهان ادامه خواهد داد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)