ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعلام می کند – RT World News

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اقدامات جدید هواپیماهای بدون سرنشین و “اطلاعات نادرست” را هدف قرار خواهد داد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده روز چهارشنبه از دور جدید تحریم های مرتبط با روسیه رونمایی خواهد کرد. آخرین محدودیت‌های واشنگتن پهپادهای ظاهراً ساخت ایران را هدف قرار می‌دهد که برای تأثیرات ویرانگر در اوکراین استفاده شده‌اند.

بلینکن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سوئد گفت که تحریم های جدید اعمال خواهد شد کنترل‌های صادراتی بر روی فناوری یافت شده در پهپادهای ایرانی که برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراینی استفاده می‌شوند.

بسته تحریمی شامل اقدامات اضافی خواهد بود برای مقابله با اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست روسیه، [and] برای محافظت از مدافعان حقوق بشر به صورت آنلاین، بلینکن بدون توضیح بیشتر ادامه داد.

توسط پهپادهای ایرانی منظور بلینکن احتمالاً به پهپادهای کامیکازه «شاهد» بود که اوکراین و حامیان غربی آن ادعا می‌کنند در حملات هوایی روسیه استفاده شده‌اند. مسکو و تهران این ادعاها را رد می‌کنند و کرملین می‌گوید که تنها از یک نمونه ساخت روسیه از شاهد در عملیات نظامی خود استفاده می‌کند.


مذاکرات تحریم‌های اتحادیه اروپا بر سر فهرست «حامیان جنگ» کی‌یف - پولیتیکو - سقوط کرد

پهپادهای روسیه در سرکوب پدافند هوایی اوکراین و حمله به اهداف نظامی و زیرساختی بسیار ارزشمند هستند و اغلب از موشک‌های ضدهوایی غربی گران‌قیمت و از نظر فنی پیشرفته کیف فرار می‌کنند. نیروهای روسیه در روزهای اخیر از ده‌ها پهپاد و موشک برای هدف قرار دادن فرودگاه‌های اوکراین، انبارهای مهمات و… استفاده کردند. مراکز تصمیم گیری مسئول طراحی حملات تروریستی در داخل روسیه است.

ایالات متحده قبلاً یک شهروند چینی و پنج شرکت را به اتهام تامین قطعات هوافضای پهپادهای شاهد به تهران تحریم کرده است.

بلینکن پیش از اعلام خود، روز سه‌شنبه از دو بسته تحریمی جداگانه رونمایی کرد که یکی اتباع مکزیکی و چینی متهم به تولید داروهای تقلبی را هدف قرار می‌دهد و دیگری با هدف شرکت‌های انتقال پول سوریه که متهم به ارائه دلار به دولت بشار اسد هستند.

بلینکن در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت که وزارت امور خارجه در حال بررسی است که آیا مقامات اوگاندا را در پاسخ به لایحه ضد همجنس گرایان که اخیراً تصویب شده و مجازات اعدام را در مواردی از جمله مجازات اعدام در نظر می گیرد، تحریم کند یا خیر. “همجنسگرایی تشدید شده.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: