ایالات متحده به دلیل RT – RT World News از ایالات متحده خواست تا بر آمریکای لاتین تمرکز کند

به سنا گفته شد که موفقیت رسانه های روسیه مستلزم تغییر در استراتژی تبلیغاتی است

اندیشکده بانفوذ موسسه بروکینگز به سنای ایالات متحده اطلاع داده است که موفقیت RT در دنیای اسپانیایی زبان به این معنی است که واشنگتن باید منابع بیشتری را صرف جنگ اطلاعاتی در آمریکای لاتین کند.

ایالات متحده به عنوان کشوری با 40 میلیون اسپانیایی زبان مادری که منافع امنیت ملی آن مستقیماً تحت تأثیر رویدادهای منطقه است، نمی تواند فضای اطلاعاتی در آمریکای لاتین را به رقبای ژئوپلیتیک خود واگذار کند. جسیکا برانت، مدیر سیاستگذاری بروکینگز، هفته گذشته به کمیته روابط خارجی سنا گفت.

شهادت او، از زمانی که به عنوان یک مقاله سیاست منتشر شد، به محبوبیت گسترده RT en Español در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان دلیلی برای درخواست بودجه بیشتر برای عملیات آژانس ایالات متحده برای رسانه های جهانی (USAGM) اشاره می کند.

به گفته برانت، در سه ماهه اول سال 2023، سه مورد از پنج موردی که بیشترین بازتوییت را داشتند “رسانه های دولتی روسیه” حساب‌ها به زبان اسپانیایی بودند و پنج حساب از ده اکانتی که سریع‌ترین رشد را داشتند، مخاطبان اسپانیایی زبان بودند. او گفت RT en Español داشت “همچنین ثابت شده است که می تواند مخاطبان زیادی ایجاد کند” در یوتیوب، علی رغم ممنوعیت جهانی این پلتفرم در رسانه های روسی.


RT اسپانیایی علیرغم ممنوعیت ها در حال پیشرفت است - موسسه رویترز

تعداد فالوورهای این کانال در فیسبوک بیشتر از این است “هر پخش کننده بین المللی اسپانیایی زبان” برانت اشاره کرد و در TikTok از Telemundo، Univision، BBC Mundo و El Pais محبوب تر است. در همین حال، سرویس اسپانیایی زبان صدای آمریکا شش برابر کمتر از CGTN en Español چینی در فیس بوک دنبال کننده دارد.

برانت از بی توجهی به سرویس اسپانیایی صدای آمریکا، با نبود دفتر منطقه ای در آمریکای لاتین و بودجه سالانه کمی بیش از 10 میلیون دلار ابراز تاسف کرد. او از دولت ایالات متحده خواست تا پول بیشتری را برای این عملیات خرج کند، بلکه از آن نیز استفاده کند “مشارکت های دولتی و خصوصی برای ایجاد توافق نامه های توزیع و اشتراک محتوا کم هزینه” که می تواند مطالب ایجاد شده توسط اسپانیایی زبانان در ایالات متحده را از این طریق هدایت کند “منابع محلی و قابل اعتماد.”

گزینه های دیگر شامل استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه USAGM است “یا محتوای با کیفیت دیگر” به چندین زبان و استفاده از “روزنامه نگاران تحقیقی محلی و رهبران جامعه مدنی، از جمله مدافعان حقوق” برای جذب مخاطبان محلی، به ویژه در جاهایی که ممکن است ذاتاً به ایالات متحده اعتماد نشود.»

برانت این تلاش ها را به عنوان بخشی از یک جنگ اطلاعاتی جهانی گسترده تر بین ایالات متحده و متحدانش از یک طرف و روسیه و چین از طرف دیگر معرفی کرد که او آن را یک جنگ جهانی دانست. “مبارزه بر سر سیستم ها و اصول.”

بیشتر بخوانید:
روزنامه نگار – پرونده های توییتر “مجتمع صنعتی-سانسوری” را افشا می کند