ایالات متحده برای مقابله با ایران با استقرار نیروی دریایی جدید – RT World News

مقامات می گویند این اقدام پس از آن صورت می گیرد که نیروهای ایرانی چندین نفتکش خارجی را در هفته های اخیر توقیف کردند

ارتش ایالات متحده در حال آماده شدن برای تقویت خود است “حالت دفاعی” در خلیج فارس، با مقاماتی که ادعا می‌کنند پنتاگون دارایی‌های بیشتری را برای گشت‌زنی در خطوط کشتیرانی تجاری و حفاظت از کشتی‌های خصوصی در برابر ایران مستقر خواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز جمعه به خبرنگاران وزارت دفاع گفت که این اقدام را اعلام کرد یک سری اقدامات برای تقویت موضع دفاعی خود در خلیج فارس انجام خواهیم داد. استفاده از نام جایگزین برای خلیج فارس.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند که تهران طی دو سال گذشته به 15 کشتی با پرچم خارجی در منطقه حمله کرده یا آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و این اقدامات را “بی ثبات کننده” خوانده اند. علاوه بر این، در فاصله تنها یک هفته از اواخر آوریل تا اوایل ماه مه، جمهوری اسلامی دو نفتکش را که به ترتیب در پاناما و جزایر مارشال ثبت شده بودند، توقیف کرد که با محکومیت نیروی دریایی آمریکا مواجه شد.

توقیف و آزار و اذیت غیرقانونی، غیرمسئولانه و غیرقانونی کشتی های تجاری ایران باید متوقف شود. معاون دریاسالار برد کوپر، که رهبری نیروهای دریایی ناوگان پنجم را بر عهده دارد، روز جمعه در بیانیه ای گفت. فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) که بر عملیات در خاورمیانه نظارت دارد، افزود که در حال حاضر است همکاری با متحدان و شرکای منطقه ای برای افزایش چرخش کشتی ها و هواپیماهای گشت زنی در داخل و اطراف تنگه هرمز.


ایران یک نفتکش دیگر را توقیف کرد (فیلم)

این تنگه باریک که بین ایران، امارات متحده عربی و عمان قرار دارد، هر ساله به عنوان یک مرکز ترانزیتی برای حدود یک پنجم فرآورده های نفتی جهان عمل می کند.

در حالی که پنتاگون جزئیات کمی در مورد آنچه که افزایش حضور نظامی به دنبال خواهد داشت ارائه کرد، گفت که کشتی های جنگی ایالات متحده این کار را انجام خواهند داد. “گشت های تشدید شده” اطراف خلیج یک سخنگوی سنتکام خاطرنشان کرد که این تصمیم پس از “مشاوره با متحدانمان” نهایی خواهد شد. مطابق با میل جمعی برای تضمین امنیت و آزادی دریانوردی برای همه کشورها.

تهران آمریکا را متهم کرده است “جنگ افروزی” و در گذشته با اعزام ناوها و زیردریایی ها به منطقه به تنش دامن زد. مقامات ایرانی روز جمعه گفتند که ارتش این کشور نفتکشی را توقیف کرده است “غیرقانونی” توسط یک تبعه خارجی اجاره شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: