ایالات متحده برای جنگ با چین – نماینده کنگره – اخبار RT World

مایکل مک کال، نماینده کنگره آمریکا گفت، اگر چین به جزیره حمله کند، کنگره آمریکا اعزام نیرو به تایوان را تایید خواهد کرد.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه جمعه به فاکس نیوز گفت، اگر پکن به تایوان حمله کند، کنگره آمریکا اجازه درگیری نظامی مستقیم با چین را می دهد. نماینده جمهوریخواه تگزاس در جریان سفر سه روزه هیئت دو حزبی به جزیره خودگردان از تایپه صحبت می کرد.

مک کال گفت که قانونگذاران آمریکایی در صورتی که مردم ایالات متحده از این اقدام حمایت کنند، بدون توضیح دقیق در مورد چگونگی اندازه‌گیری این حمایت، موافقت می‌کنند. اگر چین کمونیستی به تایوان حمله می‌کرد، قطعاً روی میز خواهد بود و کنگره و مردم آمریکا درباره آن بحث می‌کردند.» گفت و افزود که اگر مردم آمریکا از این موضوع حمایت کنند، کنگره نیز از آن حمایت خواهد کرد.»

با این حال، مک کال اصرار داشت که الف “تضاد همیشه آخرین راه حل است” و سفر هیئت آمریکایی را راهی برای “برای چین بازدارندگی ایجاد کنید.” روابط ایالات متحده و چین قبلاً به دلیل سفر هیئت های آمریکایی به تایوان که چین آن را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو مستقل خود می داند، تیره شده است.


چین مانور نظامی در اطراف تایوان آغاز کرد

این نماینده همچنین اظهار داشت که بحث در مورد استفاده بالقوه از زور توسط آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام “بازدارنده صلح” از آنجا که “شما ناتو در اقیانوس آرام ندارید.” در غیر این صورت، به معنای دعوت کردن است «تجاوز و جنگ» مک کال مدعی شد.

پکن بارها با تماس های تایوان با آمریکا مخالفت کرده است. وزارت خارجه چین روز چهارشنبه هشدار داد که موضوع تایوان است اولین خط قرمزی که نباید در روابط چین و آمریکا عبور کرد. واشنگتن رسماً به سیاست چین واحد پایبند است که به موجب آن تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین در نظر گرفته می شود. در عین حال، ایالات متحده از روابط نزدیک غیررسمی با جزیره خودگردان برخوردار است و به آن تسلیحات می‌دهد.

واشنگتن در ماه های اخیر حمایت نظامی از تایوان را افزایش داده است. در وال استریت ژورنال گزارش شد که ایالات متحده قصد دارد حضور نیروهای خود در جزیره را از 30 به 100 تا 200 سرباز افزایش دهد تا به تایوان در ساخت جزیره کمک کند. “حمله کردن سخت تر است.” در اوایل ماه مارس، وزارت خارجه ایالات متحده همچنین اعلام کرد که فروش تسلیحات به تایپه از جمله مهمات به ارزش 619 میلیون دلار برای جت های جنگنده F-16 را تایید می کند.

ارتش چین روز شنبه از آغاز تمرینات سه روزه در تنگه تایوان خبر داد. این رزمایش که همزمان با سفر مک کال به تایپه و تنها یک روز پس از بازگشت تسای اینگ ون رهبر تایوان از آمریکا برگزار شد، به عنوان هشداری برای تایوان و “نیروهای خارجی،” ارتش چین گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: