ایالات متحده از حمله برون مرزی اوکراین فاصله می گیرد – RT World News

وزارت امور خارجه مدعی شده است که واشنگتن حملات به روسیه را “فعال یا تشویق نمی کند”.

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از سوالی درباره حمله گروهی از خرابکاران به منطقه بلگورود روسیه، اعلام کرد که واشنگتن از حملات خارج از مرزهای اوکراین حمایت نمی کند.

متیو میلر، سخنگوی جدید این وزارتخانه، به گزارش‌هایی درباره استفاده شبه‌نظامیان از تجهیزات نظامی آمریکایی در جریان حمله اشاره نکرد، اما تأیید کرد که ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین، از جمله جت‌های جنگنده اف-16، یک مشکل است. “اولویت” برای دولت آمریکا و متحدانش.

ما به اوکراینی‌ها خیلی واضح گفته‌ایم که حملات خارج از مرزهای اوکراینی را فعال یا تشویق نمی‌کنیم، اما فکر می‌کنم مهم است که یک گام به عقب برداریم و به همه یادآوری کنیم و به دنیا یادآوری کنیم که – البته که اینطور است. روسیه که این جنگ را به راه انداخت.» میلر در نشست خبری روزانه به خبرنگاران گفت.

بنابراین، این به اوکراین بستگی دارد که چگونه می‌خواهد عملیات نظامی خود را انجام دهد، اما این روسیه است که متجاوز در این جنگ بوده است.» او اضافه کرد.


حمله اوکراین به منطقه مرزی روسیه هشت غیرنظامی را زخمی کرد - فرماندار

در حمله گروهی از شبه نظامیان که روز دوشنبه از مرز اوکراین به منطقه بلگورود عبور کردند، حداقل هشت غیرنظامی زخمی شدند. به گفته ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه، نیروهای امنیتی روسیه برای از بین بردن آنها مستقر شده اند. کرملین این عملیات را به عنوان یک شیرین کاری تبلیغاتی برای انحراف از شکست اوکراین در آرتیوموفسک، شهر دونباس که قبلا باخموت نامیده می شد، رد کرد.

بر اساس برآوردهای وزارت دفاع روسیه، ایالات متحده و متحدانش تا پایان سال 2022 حداقل 100 میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات و مهمات در اختیار دولت کیف قرار دادند. مسکو بارها هشدار داده است که ادامه دارد “پمپ” اوکراین با تسلیحات ممکن است منجر به رویارویی مستقیم شود، اما مقامات غربی تاکید کرده‌اند که کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود که آنها طرف درگیری باشند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: