ایالات متحده ابزار هوش مصنوعی را برای مبارزه با “اطلاعات نادرست روسیه” توسعه داد – Blinken – RT World News

وزیر امور خارجه می‌گوید از «جمع‌کننده محتوای اوکراین» برای دریافت اخبار جعلی و به اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به آن با شرکای خارجی استفاده می‌شود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در مراسم جوایز سالانه خانه آزادی 2023 گفت که واشنگتن یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات نادرست «روسی» در اینترنت ایجاد کرده است.

وزارت خارجه ایجاد کرده است «جمع‌کننده محتوای اوکراینی آنلاین با قابلیت هوش مصنوعی برای جمع‌آوری اطلاعات نادرست روسی و سپس به اشتراک‌گذاری آن با شرکای خود در سراسر جهان». دیپلمات ارشد آمریکایی گفت.

دولت با علما همکاری می کند تا بتواند “به طور قابل اعتماد متن جعلی تولید شده توسط چت ربات های روسی را شناسایی کنید.” او اضافه کرد.

سال گذشته، شرکت تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی Graphika و رصدخانه اینترنت استنفورد گفتند که صدها حساب کاربری که روایت های طرفدار غرب را در پنج سال گذشته منتشر می کنند، احتمالاً توسط واحد سنتکام پنتاگون اداره می شوند. در ماه مارس، وب‌سایت خبری The Intercept در مورد اسناد قرارداد فدرال گزارش داد که نشان می‌دهد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای انجام کمپین‌های تبلیغاتی و فریبکاری آنلاین با استفاده از فناوری دیپ‌فیک است.


راه اندازی «وزارت حقیقت» جدید آمریکا

ماه گذشته، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را به این اقدام متهم کرد “یک کمپین اطلاعاتی بی سابقه” علیه روسیه از آغاز درگیری در اوکراین. واشنگتن و متحدانشبه هر قیمتی که شده به جنگ نیاز دارند و روش مورد علاقه آنها برای حل مشکلات خود تحریکات، اطلاعات نادرست و تهدید است. زاخارووا بحث کرد.

بلینکن در مورد هوش مصنوعی به طور کلی هشدار داد که این فناوری می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و “تبعیض را تشدید کنید و امکان سوء استفاده را فراهم کنید.”

همچنین خطر تقویت دولت‌های خودکامه را به همراه دارد، از جمله اینکه آنها را قادر می‌سازد تا از رسانه‌های اجتماعی حتی به طور مؤثرتری برای دستکاری مردم خود و ایجاد تفرقه بین و در درون دشمنان خود بهره‌برداری کنند.» او گفت.

از زمان انتشار ربات هوش مصنوعی ChatGPT در نوامبر گذشته، بحث در مورد خطرات ناشی از هوش مصنوعی در صنعت و در محافل دانشگاهی تشدید شده است. جفری هینتون که به عنوان یکی از پدرخوانده های هوش مصنوعی شناخته می شود، هفته گذشته هشدار داد که این فناوری می تواند “فوری تر” تهدیدی نسبت به تغییرات آب و هوایی

بیشتر بخوانید:
یک محقق ارشد هوش مصنوعی هشدار داد: «همه روی زمین خواهند مرد

در ماه مارس، چندین تن از رهبران صنعت فناوری، از جمله ایلان ماسک، نامه‌ای سرگشاده امضا کردند و خواستار توقف شش ماهه توسعه فناوری هوش مصنوعی قدرتمندتر از ChatGPT و انتصاب یک تنظیم‌کننده مستقل برای نظارت در این زمینه شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: