اکثریت آلمانی ها مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستند – نظرسنجی – اخبار RT World

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم نیز طرفدار مذاکرات صلح بین کیف و مسکو هستند

نظرسنجی YouGov که به سفارش خبرگزاری dpa آلمان انجام شده است نشان می دهد که بیش از نیمی از آلمانی ها از ایده پیوستن اوکراین به ناتو حمایت نمی کنند. این خبرگزاری روز جمعه گزارش داد که 54 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی با چنین چشم اندازی مخالف بودند.

تنها 27 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که با پیشنهاد به کی یف چشم انداز عضویت در بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده موافقت خواهند کرد.

در ماه آوریل، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ادعا کرد که اگر کی‌یف چنین چیزی را دریافت نکند، اکثر اروپایی‌ها متوجه نمی‌شوند “دعوت شایسته” برای پیوستن به ناتو به گزارش dpa، انتظار می رود رهبر اوکراین اکنون در نشست ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه شرکت کند.

نظرسنجی YouGov نشان داد که آلمانی‌ها بیشتر خواهان آغاز مذاکرات با مسکو هستند. بر اساس این نظرسنجی، 55 درصد از پاسخ دهندگان خواستار مذاکره بین روسیه و اوکراین برای پایان دادن به درگیری های جاری شدند. تنها 28 درصد با چنین ابتکاری مخالفت کردند.


نظرسنجی نشان می دهد نگرش آلمان به هواپیماهای جنگی برای اوکراین

این نظرسنجی در حالی انجام می شود که برلین به تازگی بسته تسلیحاتی گسترده دیگری را برای اوکراین اعلام کرده است. به ارزش بیش از 2.7 میلیارد یورو (2.95 میلیارد دلار)، انتظار می‌رود تحویل تسلیحات جدید شامل چهار سامانه پدافند هوایی IRIS-T زمینی ساخت آلمان باشد – چیزی که خود نیروهای مسلح آلمان هنوز در اختیار ندارند – و همچنین 30 دستگاه لئوپارد. 1 تانک جنگی، 20 خودروی جنگی پیاده نظام، 100 نفربر زرهی، 18 سیستم توپخانه خودکششی چرخدار و 200 هواپیمای بدون سرنشین شناسایی.

با این سهم ارزشمند تجهیزات نظامی مورد نیاز فوری، ما یک بار دیگر نشان می دهیم که آلمان در حمایت از خود جدی است. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع روز شنبه گفت. با این حال، وی جزئیات بیشتری در مورد زمان تحویل تسلیحات به اوکراین ارائه نکرد.


اکثریت آلمانی ها با ارسال تانک به اوکراین مخالف هستند - نظرسنجی

یوهان وادفول، معاون فراکسیون پارلمانی اتحادیه محافظه‌کاران (CDU/CSU) از برلین خواسته است تا به اوکراینی‌ها اجازه دهد از سلاح‌های ساخت آلمان علیه اهدافی در داخل روسیه استفاده کنند. نه بر اساس قوانین بین المللی و نه از نظر سیاسی هیچ دلیلی وجود ندارد که به اوکراین اجازه داده نشود به اهدافی در روسیه حمله کند. او به روزنامه تاگس اشپیگل گفت.

در همین حال، مردم آلمان نسبت به حمایت نظامی گسترده ای که در طول درگیری از کی یف ارائه می شود، محتاط بوده اند. یک نظرسنجی نشان داد که در ماه فوریه، تقریباً دو سوم آلمانی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی با ارائه جت‌های جنگنده به کیف مخالفت کردند. در دسامبر 2022، نظرسنجی YouGov نشان داد که 45 درصد با ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد 2 آلمان به اوکراین مخالف بودند.

تعدادی از مشاهیر و چهره های عمومی آلمان نیز دو نامه سرگشاده خطاب به صدراعظم اولاف شولتز ارسال کردند که در آن از برلین خواستند ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند و “همه کاری را انجام دهید” در عوض برای رسیدن به آتش بس “در اسرع وقت” و a را پیدا کنید “سازشی که هر دو طرف بتوانند آن را بپذیرند.”

روسیه قبلاً بارها به این موضوع هشدار داده بود “پمپ زدن” اوکراین با استفاده از تسلیحات تنها رنج انسانی را طولانی می کند و خطر تشدید بیشتر خصومت ها را تا رویارویی مستقیم بین مسکو و ناتو ایجاد می کند. این کشور همچنین اعلام کرد که برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه تا زمانی که به اهداف آن دست یافته و منافع آن در نظر گرفته شود، آماده است.