اوکراین سقوط شهر کلیدی باخموت به روسیه را رد کرد

اوکراین سقوط شهر کلیدی باخموت به روسیه را رد کرد

اوکراین روز یکشنبه سقوط باخموت به دست نیروهای روسیه را تکذیب کرد. (فایل)

کیف:

اوکراین روز یکشنبه انکار کرد که باخموت در طولانی‌ترین نبرد جنگ به دست نیروهای روسی افتاده است و گفت که در عوض در حومه‌ها پیشروی می‌کند و ماندن در شهر ویران شده را برای نیروهای روسی «بسیار دشوار» می‌کند.

یک روز پس از اینکه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به سربازان خود و گروه مزدور خصوصی واگنر که مدعی تصرف شهر در شرق اوکراین بودند، تبریک گفت، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی پیشنهاد کرد که این یک پیروزی بزرگ برای مسکو خواهد بود.

او در کنار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه 7 در هیروشیما، ژاپن، گفت: “باید بفهمید که هیچ چیز وجود ندارد.”

برای امروز باخموت فقط در قلب ماست.

سخنگوی رئیس جمهور زلنسکی بعداً تصریح کرد که رئیس جمهور اوکراین از دست دادن باخموت به سربازان روسیه را تأیید نمی کند.

سرگی نیکیفوروف، سخنگوی این کشور در فیس بوک گفت: «رئیس جمهور دستگیری باخموت را تکذیب کرد.

گانا مالیار معاون وزیر دفاع سپس گفت که نیروهای اوکراینی “شهر را نیمه محاصره کرده اند”.

پیشروی نیروهای ما در حومه در جناحین که همچنان ادامه دارد، حضور دشمن در باخموت را بسیار دشوار می کند.

او گفت که نیروهای اوکراینی همچنان کنترل یک منطقه مسکونی و برخی از تاسیسات صنعتی را در دست دارند.

از دست دادن باخموت برای اوکراینی‌ها که ماه‌ها و نادیده‌گرفتن توصیه‌های ایالات متحده در پشت پرده برای تمرکز بر جای دیگر، در این راه ایستاده بودند، بسیار نمادین خواهد بود.

اما برخی از تحلیلگران می گویند که اوکراین در باخموت خسارات سنگینی به روسیه وارد کرده و آن را مجبور به اختصاص منابع بزرگ کرده است که به طور بالقوه باعث تضعیف دفاع خود در سایر بخش های خط مقدم شده است.

پس زمینه خرابه

باخموت، یک شهر معدن نمک که زمانی 70000 نفر جمعیت داشت، صحنه خونین ترین درگیری ها در حمله بیش از یک ساله مسکو به اوکراین بوده است.

سقوط باخموت، جایی که اعتقاد بر این است که مسکو و کیف هر دو متحمل ضررهای بزرگی شده اند، به مسکو اجازه می دهد تا یک پیروزی کلیدی را پس از یک سری شکست های تحقیرآمیز به خانه بیاورد.

همچنین پیش از یک ضد حمله بزرگ که کیف ماه هاست آن را تدارک دیده است، رخ می دهد. خود ولودیمیر زلنسکی هشدار داده است که از دست دادن شهر راه را برای نیروهای روسیه برای تصرف بیشتر منطقه دونباس باز می کند.

وزارت دفاع روسیه با استفاده از نام دوران شوروی اعلام کرد: «در نتیجه اقدامات تهاجمی واحدهای تهاجمی واگنر، با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی واحد «جنوب»، آزادسازی شهر آرتموفسک به پایان رسید. باخموت.

خبرگزاری تاس به نقل از کرملین گفت: «ولادیمیر پوتین به یگان‌های تهاجمی واگنر و همچنین تمامی نیروهای یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که پشتیبانی لازم و پوشش جناحی را به آنها ارائه کردند، تکمیل عملیات آزادسازی این شهر را تبریک گفت». بیانیه به عنوان گفتن

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، پیشتر در ویدئویی که در تلگرام در پس‌زمینه‌ای از خرابه‌ها منتشر شد، ادعا کرد که باخموت به دست مزدورانش افتاده است.

آقای پریگوژین گفت: «امروز در 20 می، حوالی ظهر، باخموت به طور کامل گرفته شد.

در پس‌زمینه ویدیوی آقای پریگوژین، صدای شلیک توپخانه شنیده می‌شد.

تأیید این ادعاها برای خبرگزاری فرانسه ممکن نبود.

بسته جدید سلاح

رئیس‌جمهور زلنسکی روز شنبه در نشست هیروشیما به شکلی غافلگیرکننده ظاهر شد – یک کودتای دیپلماتیک دیگر یک روز پس از شرکت وی در نشست اتحادیه عرب در عربستان سعودی.

در ژاپن، جو بایدن، که با تحریم ها و تدارکات، حمایت غرب از اوکراین را رهبری کرده است، بسته جدیدی از تسلیحات را برای کیف اعلام کرد.

پرزیدنت بایدن گفت که این بسته شامل مهمات، توپخانه، خودروهای زرهی خواهد بود.

رئیس جمهور اوکراین نه تنها با رهبران گروه هفت در ژاپن، بلکه با رهبران دیگر بازیگران بین المللی کلیدی مانند برزیل و هند دیدار کرد.

ثمره تلاش‌های دیپلماتیک او قبلاً نتیجه داده است، زیرا ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که به کی‌یف اجازه می‌دهد جت‌های جنگنده F-16، پیچیده‌ترین موادی که تاکنون توسط غرب عرضه شده است، خریداری کند.

این دو اردوگاه اکنون در انتظار یک ضد حمله اعلام شده توسط مقامات اوکراینی هستند. ولودیمیر زلنسکی اخیراً گفت که ارتش او قبل از شروع حمله به زمان بیشتری نیاز دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)