اوکراین در حالی که ویدیوی سر بریدن اسیر منتشر شد

رئیس جمهور اوکراین گفت: چیزی وجود دارد که هیچ کس در جهان نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

کیف:

اوکراین روز چهارشنبه روسیه را با داعش مقایسه کرد، پس از آن که ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که سربازان روسی ظاهری از خود در حال بریدن سر یک اسیر اوکراینی با چاقو فیلمبرداری می کردند.

رویترز نمی‌توانست فوراً صحت یا منشأ ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی را تأیید کند که نشان می‌دهد مردی با یونیفورم در حال بریدن سر مردی است که بند زرد رنگی را که سربازان اوکراینی استفاده می‌کردند می‌بندد.

هیچ اظهارنظری فوری درباره این ویدئو از مسکو منتشر نشده است، مسکو که در گذشته انجام جنایات توسط نیروهایش در جریان تهاجم گسترده روسیه را که سال گذشته آغاز کرد، رد کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدیویی گفت: «چیزی وجود دارد که هیچ‌کس در جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد: این جانوران چقدر راحت می‌کشند».

“مسئولیت قانونی برای همه چیز وجود خواهد داشت. شکست ترور ضروری است.”

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر خود نوشت: «ویدئوی وحشتناکی از سر بریدن یک اسیر جنگی اوکراینی توسط نیروهای روسی در فضای مجازی منتشر شده است.

وی با اشاره به شورای امنیت سازمان ملل که در آن روسیه ریاست دوره ای را در ماه جاری بر عهده گرفت، گفت: «بیهوده است که روسیه، که بدتر از داعش است، ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد». تروریست های روسی باید از اوکراین و سازمان ملل بیرون رانده شوند و پاسخگوی جنایات خود باشند.

شبه‌نظامیان دولت اسلامی در عراق و سوریه زمانی که بخش‌هایی از این کشورها را از سال 2014 تا 2017 تحت کنترل داشتند، به دلیل انتشار ویدئوهایی از سر بریدن اسیران بدنام بودند.

آژانس امنیت داخلی اوکراین اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد یک جنایت جنگی مشکوک به دلیل این ویدئو آغاز کرده است.

آژانس SBU در تلگرام نوشت: «دیروز ویدیویی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌دهد چگونه اشغالگران روسی طبیعت وحشی خود را به نمایش می‌گذارند – یک زندانی اوکراینی را به طرز بی‌رحمانه‌ای شکنجه می‌کنند و سر او را می‌برند».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)