اوکراینی‌ها احتمالاً در انفجار نورد استریم دخیل بودند – رسانه – اخبار RT World

چندین رسانه ادعا می کنند که دو نفر را شناسایی کرده اند که احتمالاً با خرابکاری مرتبط هستند

رسانه‌های سوئیس و آلمان گزارش داده‌اند که حداقل دو شهروند اوکراینی با یک قایق تفریحی مرتبط هستند که مقامات آلمانی ادعا می‌کنند در ارتباط با انفجارهای نورد استریم در سپتامبر گذشته در حال تحقیق هستند. یک روزنامه سوئیسی پیشتر مدعی شده بود که آثاری از مواد منفجره درجه نظامی در کشتی کشف شده است.

این اتهامات در مقالاتی که روز یکشنبه توسط روزنامه تاجس-آنزایگر سوئیس و سوددویچه سایتونگ آلمان منتشر شد، بیان شد.

Tages-Anzeiger ادعا کرد که شرکتی به نام Feeria Lwawa را که ظاهراً یک شرکت پوسته است، که ظاهراً کشتی مورد نظر – Andromeda – را در پاییز گذشته چارتر کرده بود، ردیابی کرده است. این رسانه اعلام کرد که این شرکت که در ورشو پایتخت لهستان مستقر است، ظاهراً به عنوان یک آژانس گردشگری فعالیت می کند، اما ظاهراً شماره تلفن، وب سایت و کارمندی ندارد.

به گزارش Tages-Anzeiger، این شرکت به نام دو اوکراینی ثبت شده است که یکی از آنها در کریمه زندگی می کند و تابعیت روسیه دارد. هنگامی که روزنامه از طریق تلفن از او سؤال شد، این شخص هرگونه ارتباط با فیریا لووا را انکار کرد.


روسیه در مورد تحقیقات انفجارهای نورد استریم صحبت می کند

نفر دوم زنی است که در سوابق لهستانی به عنوان رئیس شرکت توصیف شده است. او به Tages-Anzeiger تایید کرد که در این سمت است، اما از پاسخ دادن به سوالات بیشتر خودداری کرد. در این مقاله ادعا شده بود که چندین شرکت دیگر به نام او در لهستان و اوکراین ثبت شده اند.

Tages-Anzeiger گزارش داد که آندرومدا مدتی است در مرکز تحقیقات مقامات آلمانی قرار داشته است. در این گزارش آمده است در حالی که مسیر دقیق آن ناشناخته است، گمان می‌رود کشتی از منطقه‌ای عبور کرده باشد که انفجارها بعداً دو خط لوله گاز نورد استریم را ویران کردند.

بر اساس این روزنامه، محققان آثاری از مواد منفجره را پیدا کردند که می‌توان از آن در زیر آب در کشتی استفاده کرد، که بازتاب ادعاهای منتشر شده در گزارش نیویورک تایمز در ماه آوریل است. علاوه بر این، گزارش شده است که مقامات یکی از شش خدمه را که پاسپورت های جعلی رومانیایی و بلغاری ارائه کرده بودند، یک مرد 26 ساله اوکراینی که اصالتاً اهل یکی از شهرهای جنوب شرقی کیف بود، شناسایی کردند. گفته می شود این فرد در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کند.

Tages-Anzeiger پیشنهاد کرد که بازرسان آلمانی به این نسخه تمایل دارند که یک سرویس اطلاعاتی دولتی در این حمله دست داشته است. این روزنامه مدعی شد که مقامات همچنین نسبت به احتمال وجود روسیه در پشت این انفجار تردید دارند.

در اوایل ماه جاری، کنستانتین گاوریلف، دیپلمات بلندپایه روسیه فاش کرد که ایالات متحده به درخواست مسکو برای اطلاعات پیرامون این پرونده پاسخ نداده است.

در اوایل فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی، گزارشی بمب‌گذاری شده منتشر کرد که ایالات متحده را به دلیل تخریب مسیر اصلی گاز مقصر دانست.

در حالی که واشنگتن این اتهامات را رد کرد و گفت:کاملا نادرست،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اواخر ماه مارس گفت که اوکاملا موافق استبا یافته های هرش.