اولین نوزاد “سه والدین” در بریتانیا متولد شد – اخبار RT World

هدف از درمان پیشگام “نوزادان لوله آزمایش” حذف بیماری های ارثی در نوزادان است.

به دنبال استفاده از یک نوع پیشگام لقاح آزمایشگاهی (IVF) – که گاهی به عنوان تکنیک “نوزادان لوله آزمایش” از آن یاد می شود، برای اولین بار در بریتانیا یک نوزاد با DNA سه نفر متولد شد. روزنامه گاردین روز سه شنبه گزارش داد که این خبر توسط تنظیم کننده باروری بریتانیا تایید شده است.

این نشریه که می‌گوید منبع این خبر را از طریق درخواست آزادی اطلاعات دریافت کرده است، به دلایل محرمانه بودن پزشکی نمی‌تواند اطلاعات دقیق‌تری مانند زمان تولد کودک و وضعیت سلامت فعلی آن را منتشر کند.

این روش که به عنوان درمان اهدای میتوکندری (MDT) شناخته می‌شود، بافت‌های تخم‌های یک اهداکننده زن را ترکیب می‌کند تا جنین‌های IVF عاری از بیماری‌های ارثی ایجاد کند که به طور بالقوه در طول بارداری معمولی به کودک منتقل می‌شود.

این جنین‌ها با اسپرم و تخمک‌های والدین بیولوژیکی ترکیب می‌شوند و نوزاد حاصل حاوی امضای DNA سه نفر است – والدینش و اهداکننده زن. والدین بیولوژیکی بیش از 99.8 درصد از DNA نوزاد را تشکیل می دهند که ویژگی های کلیدی مانند شخصیت و همچنین رنگ چشم و مو را کنترل می کند. حدود 37 ژن را می توان مستقیماً در اهداکننده ردیابی کرد.




MDT به خانواده هایی که دارای بیماری شدید میتوکندری ارثی هستند امکان داشتن فرزند سالم را ارائه می دهد. پیتر تامپسون از سازمان تنظیم کننده باروری در بریتانیا، سازمان لقاح و جنین شناسی انسانی (HFEA) به گاردین گفت. “این هنوز روزهای اولیه برای MDT است و HFEA به بررسی پیشرفت های بالینی و علمی ادامه می دهد.”

HFEA در گزارش گاردین اضافه کرد که “کمتر از پنج” نوزادان تا کنون با استفاده از این روش متولد شده اند. اولین تولد شناخته شده MDT در سال 2016 در ایالات متحده رخ داد.

در سال 2015، بریتانیا اولین کشوری بود که استفاده از MDT را پس از رای گیری در مجلس عوام تایید کرد. این در بحبوحه یک بحث اخلاقی شدید که توسط برخی از سیاستمداران و گروه‌های مذهبی در مورد اصول اخلاقی روش‌های پزشکی با چراغ سبز رهبری می‌شد، صورت گرفت که به اصطلاح تولید می‌کنند. “بچه های طراح.” این روش همچنین ادعاهایی مبنی بر تولد نوزادان را به همراه داشت “سه پدر و مادر.” اولین موارد MDT در سال 2018 در بریتانیا مجاز شد.

دیوید کامرون، نخست وزیر وقت، در آن زمان پس از رای گیری برای تایید درمان، به نگرانی ها اشاره کرد و گفت که ما اینجا خدا را بازی نمی‌کنیم، فقط مطمئن می‌شویم که دو والدینی که می‌خواهند یک بچه سالم داشته باشند، می‌توانند یک بچه داشته باشند.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: