اولین تصویر از نوع کووید “Omicron” جهش های بسیار بیشتری نسبت به دلتا نشان می دهد

اولین تصویر از نوع کووید

Omicron Covid Variant: تصویر از مطالعه توالی این نوع جدید تهیه شده است.

رم:

با توجه به اولین “تصویر” از این نوع جدید که ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد و توسط بیمارستان معتبر Bambino Gesu در رم تولید و منتشر شد، نوع جدید کووید Omicron جهش‌های بسیار بیشتری نسبت به نوع دلتا دارد.

در “تصویر سه بعدی” که شبیه یک نقشه است، “ما به وضوح می توانیم ببینیم که نوع Omicron جهش های بسیار بیشتری نسبت به نوع دلتا ارائه می دهد که بیش از همه در یک ناحیه از پروتئین متمرکز شده است که با سلول های انسانی تعامل دارد”. تیمی از محققان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کردند.

محققان می‌گویند: «این به‌طور خودکار به این معنا نیست که این تغییرات خطرناک‌تر هستند، فقط این که ویروس با تولید نوع دیگری با گونه‌های انسانی سازگارتر شده است».

آنها افزودند: “مطالعات دیگر به ما می گویند که آیا این سازگاری خنثی، کم خطر یا خطرناک تر است.”

کلودیا آلتری، استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه ایالتی میلان و محقق در Bambino Gesu، به خبرگزاری فرانسه گفت، تیم تحقیقاتی بر جستجوی جهش در “ساختار سه بعدی پروتئین سنبله” تمرکز کردند.

این تصویر “از مطالعه توالی‌های این نوع جدید که در دسترس جامعه علمی قرار گرفته است” تهیه شده است که عمدتاً از “بوتسوانا، آفریقای جنوبی و هنگ کنگ” آمده است.

او گفت: «این تصویر، که نقشه‌ای از همه تغییرات را نشان می‌دهد، جهش‌های Omicron را توصیف می‌کند اما نقش آن را مشخص نمی‌کند.

او افزود: «اکنون مهم است که از طریق آزمایش‌های آزمایشگاهی تعریف کنیم که آیا ترکیب این جهش‌ها می‌تواند تأثیری بر انتقال یا اثربخشی واکسن‌ها داشته باشد.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)