در مورد “Omicron”، بریتانیا نشست فوری وزرای بهداشت G7 را فراخواند

در مورد

Omicron Covid Variant: بریتانیا خواستار برگزاری نشست اضطراری G7 برای بحث در مورد بحران شد.

لندن:

بریتانیا که در حال حاضر رئیس گروه کشورهای G7 است، روز یکشنبه پس از اعلام مواردی از نوع جدید Omicron، خواستار تشکیل جلسه اضطراری برای بحث در مورد بحران کووید شد.

وزارت بهداشت بریتانیا گفت: «در ریاست بریتانیا، نشست فوری وزرای بهداشت G7 نیز در روز دوشنبه 29 نوامبر تشکیل خواهد شد تا در مورد تحولات Omicron بحث شود.»

بریتانیا یکی از چندین کشوری است که مواردی از نوع جدید را در خاک خود اعلام کرده است، از جمله آلمان، ایتالیا و هلند، حتی اگر بیشتر کشورهای اروپایی پروازهای کشورهای جنوب آفریقا را که برای اولین بار این نوع جدید شناسایی شد، تعطیل کرده‌اند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در آفریقا روز یکشنبه از کشورها خواست به جای اعمال ممنوعیت پرواز، از علم پیروی کنند تا از نوع جدید جلوگیری کنند.

Matshidiso Moeti مدیر کل منطقه ای سازمان جهانی بهداشت گفت: “با نوع Omicron که اکنون در چندین منطقه از جهان شناسایی شده است، اعمال ممنوعیت های مسافرتی که آفریقا را هدف قرار می دهد، همبستگی جهانی را مورد حمله قرار می دهد.”

سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی روز یکشنبه آخرین رهبر منطقه شد که ممنوعیت پروازها و آسیب اقتصادی آن به کشورهای آسیب‌دیده را محکوم کرد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه سویه اخیراً کشف شده را نوعی نگرانی اعلام کرد، اما دانشمندان همچنان در تلاش برای ارزیابی میزان خطرناک بودن آن هستند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)