انتخاب صدراعظم جدید آلمان تایید شد – RT World News

ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی آلمان از طرح خود برای تشکیل دولت هشت هفته پس از انتخابات فدرال پرده برداری کرده است که وزیر دارایی سابق اولاف شولز قرار است صدراعظم شود.

در یک سند پیش‌نویس 177 صفحه‌ای فاش شده با عنوان «جرأت پیشروی بیشتر – اتحاد برای آزادی، عدالت و پایداری» که توسط رویترز مشاهده شد، SPD (حزب سوسیال دموکرات)، سبزها و FDP (حزب دموکرات آزاد) خود را فاش کردند. توافق ائتلاف برای دولت بعدی آلمان

ادامه مطلب


فرانسه جناح راست بیشتری پیدا می کند.  باید می دیدیم که می آید

این درز در روز چهارشنبه پس از آخرین روز گفتگو بین سه طرف منتشر شد. این توافق اولین دولت ائتلافی فدرال سه جانبه آلمان را از دهه 1950 خواهد داشت. این افشاگری همچنین قبل از کنفرانس مطبوعاتی ساعت 15 (14 به وقت گرینویچ) بود که در آن ائتلاف به طور رسمی معرفی شد.

قرارداد ائتلاف شامل وعده افزایش حداقل دستمزد 12 یورو در ساعت است و سن رای دادن به 16 سال کاهش می یابد. تعهد قبلی برای ساخت آپارتمان های بیشتر نیز در پیمان ائتلاف با بودجه دولتی یک چهارم از 400,000 مورد هدف قرار داده شده است. آپارتمان در سال

تصمیمات سیاستی اضافی شامل اجازه دادن به مهاجران برای درخواست شهروندی پس از پنج سال اقامت و ایجاد یک تیم بحران برای مبارزه با همه‌گیری کووید-19 است.

ائتلاف جدید همچنین می گوید که بر اساس پیش نویس توافقنامه ائتلافی، برای گفتگوی سازنده با روسیه آماده است.

مذاکرات ائتلاف در 21 اکتبر، پس از آنکه سه حزب چراغ راهنمایی – اشاره به رنگ های گروه – پایه های مذاکرات اکتشافی را برای ادامه ادامه دادند، آغاز شد. حزب SDP به رهبری اولاف شولز، وزیر دارایی سابق، پس از انتخابات 26 سپتامبر به طور محدود به عنوان بزرگترین حزب در بوندستاگ معرفی شد.

در یک مقاله اکتشافی، SPD، سبزها و FDP قبلاً مواردی را تهیه کرده بودند “تعیینات اولیه” و برخی از مسائل را برطرف کرد.

اگر توافقنامه ائتلاف در هفته های آینده توسط اعضای حزب تصویب شود، ائتلاف چراغ راهنمایی جایگزین ائتلاف فعلی اتحادیه سوسیال مسیحی و اتحادیه دموکرات مسیحی صدراعظم آنگلا مرکل خواهد شد.

این توافق همچنین باعث می شود که شولز پس از 16 سال قدرت، جایگزین مرکل به عنوان صدراعظم این کشور شود. این رهبر قدیمی تصمیم گرفت برای پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را نامزد نکند.

این بلوک سه حزبی متعهد شده است تا با سرمایه گذاری هنگفت برای ارتقای زیرساخت های ملی و توسعه صنایع سبز، بزرگترین اقتصاد اروپا را مدرن کند. منابع به رویترز گفتند که طرفین توافق کرده اند تا سال 2030 زغال سنگ را حذف کنند و تا سال 2040 به تولید برق از گاز پایان دهند.

این قابل درک است که سبزها ممکن است کنترل وزارت خارجه را به دست آورند، در حالی که انتظار می رود رابرت هابک، رهبر مشترک حزب، تبدیل به یک “سوپر وزیرنظارت بر اقتصاد و همچنین سیاست آب و هوا و انرژی.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که دولت موقت به رهبری مرکل در تلاش برای مدیریت افزایش موارد کووید-19 است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!