طالبان دستور کار مذاکرات آتی با واشنگتن را فاش می کند – RT World News

سخنگوی این گروه فاش کرد که طالبان قصد دارد در مذاکرات آتی با ایالات متحده در دوحه، پایتخت قطر، درباره به رسمیت شناختن دولت موقت از سوی آمریکا، آزادسازی دارایی‌ها و بازسازی افغانستان گفتگو کند.

سهیل شاهین روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این گروه شبه نظامی آماده روابط مثبت با ایالات متحده در آینده است.

وی پیشنهاد کرد که واشنگتن همچنین می تواند در بازسازی افغانستان جنگ زده و همچنین سرمایه گذاری مستقیم در این کشور، به علاوه آزادسازی ذخایر بانک مرکزی و به رسمیت شناختن دولت طالبان نقش داشته باشد. شاهین افزود “اینها موضوعاتی هستند که قرار است در مورد آنها بحث شود” در دوحه

ادامه مطلب


سازمان ملل می گوید داعش در افغانستان به طور چشمگیری گسترش یافته است

تحریم های اعمال شده علیه طالبان توسط ایالات متحده و دیگران تنها وضعیت انسانی را تشدید می کند “و تاثیر منفی بر مردم داشته باشد” شاهین گفت.

ما باید از گفت و گو به گام های عملی تبدیل شویم. سخنگوی طالبان تاکید کرد.

اظهارات شاهین به دنبال اعلام روز سه‌شنبه واشنگتن مبنی بر اینکه تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان، هفته آینده برای گفت‌وگو با رهبری این گروه به دوحه – جایی که طالبان ماموریت دارد – خواهد رفت. انتظار می رود مذاکرات در پایتخت قطر به مدت دو هفته ادامه یابد.

با این حال، اجندای این نشست که توسط ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح شد، از بسیاری جهات با آنچه سخنگوی طالبان اعلام کرده بود، متفاوت بود.

ایالات متحده قصد دارد به آن رسیدگی کند “منافع ملی حیاتی ما در مورد افغانستان” پرایس گفت که از جمله مقابله با تروریسم، عبور امن برای شهروندان آمریکایی، کمک های بشردوستانه و وضعیت اقتصادی در کشور.

وست بخشی از هیئت آمریکایی در دیدار با مقامات طالبان در دوحه در ماه اکتبر بود – اولین مذاکرات واشنگتن و این گروه رادیکال از زمان خروج آشفته ایالات متحده و متحدانش از افغانستان در اواخر ماه اوت.

تنها چند هفته قبل از این گفتگوها، طالبان افغانستان را در نوردیده و کابل پایتخت را تصرف کرده بودند، با مقاومت اندکی از سوی ارتش افغانستان – که نیروهای آمریکایی برای مقاومت در برابر ستیزه جویان در طول دو دهه مداخله آمریکا در کشور آموزش می دادند.

عقب نشینی کمک های خارجی، که به دنبال تسلط طالبان به دست آمد، و تحریم های بین المللی جدید علیه این گروه، ضربه بزرگی به اقتصاد در حال حاضر کشور وارد کرده است. با نزدیک شدن به زمستان، افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است، به طوری که قیمت مواد غذایی افزایش یافته و خشکسالی جان میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار داده است.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!