انبوه نقدینگی خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح از سال 2017 با طولانی شدن مذاکرات مربوط به بدهی رسید

انبوه نقدینگی خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح از سال 2017 با طولانی شدن مذاکرات مربوط به بدهی رسید

در حالی که مذاکره‌کنندگان در واشنگتن تلاش می‌کنند تا توافقی بر سر محدودیت قانونی بدهی که برای هر دو طرف سیاست قابل قبول باشد، انجام دهند، موجودی نقدی وزارت خزانه‌داری به سرعت در حال کاهش است و میزان حقه‌های حسابداری که برای جلوگیری از نقض آن در اختیار دارد. سقف بدهی در حال کاهش است

بر اساس داده های منتشر شده در روز جمعه، موجودی نقدی خزانه داری تا روز پنجشنبه به 38.8 میلیارد دلار کاهش یافت که پایین ترین رقم از سال 2017 بود. این نسبت از 49.5 میلیارد دلار در روز قبل و 140 میلیارد دلار در 12 می کاهش یافته است. حساب بانکی خزانه داری اخیراً به دلیل اقداماتی که برای جلوگیری از نقض سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری اتخاذ شده است، تحت فشار نزولی قرار گرفته است.

در همین حال، اقدامات به اصطلاح فوق‌العاده‌ای که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری برای جلوگیری از محدودیت استقراض استفاده می‌کند نیز در حال اتمام است. وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که تا 24 می، تنها 67 میلیارد دلار از اقدامات ویژه باقی مانده است. این از مجموع 335 میلیارد دلار اقدامات مجاز است که در دسترس بود و از حدود 92 میلیارد دلار در 17 می کاهش یافته است.

2e43cfl

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده است که دولت ممکن است در اوایل ژوئن با کمبود بودجه مواجه شود. اما نشانه‌هایی از پیشرفت به سوی توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در واشنگتن مشاهده شده است، اگرچه هنوز توافقی وجود ندارد.

استیون زنگ، استراتژیست دویچه بانک، گفت: «با نگاهی به اقدامات و تسویه حساب‌های فوق‌العاده که در چند روز آینده انجام می‌شود، به نظر می‌رسد که آنها تا اول ژوئن تمام آن را مصرف می‌کنند.

سرمایه‌گذاران ممتاز خواستار نگه‌داشتن اوراق بهادار آمریکایی هستند که در صورت شکست کنگره و کاخ سفید به توافقی، در روز جمعه با کاهش بازدهی به زیر 6 درصد، بیشتر در معرض خطر نکول قرار دارند.