امین جاپارووا: سیاست دموکراسی نخست وزیر مودی، گفتگو برای اوکراین مهم است

“و ما احساس می کنیم که زمان فوق العاده ای وجود دارد که در آن زندگی می کنیم.”

دهلی نو:

امینه جاپارووا معاون اول وزیر امور خارجه امروز گفت که سیاست نخست وزیر نارندرا مودی مبنی بر دموکراسی، گفتگو و تنوع و کاربرد استراتژیک برای اوکراین بسیار مهم است.

خانم جاپارووا که امروز وارد وزارت امور خارجه شد، گفت: “من فکر می کنم که هند باید در تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود، تنوع قراردادهای نظامی، در تنوع بخشیدن به تعاملات سیاسی عملگرا باشد. و ما احساس می کنیم که زمان فوق العاده ای وجود دارد. و همانطور که رئیس جمهور من فیلیپ مرزلینسکی می گوید، زمان های خارق العاده نیاز به تصمیم گیری های فوق العاده ای دارند. کاربرد استراتژیک واقعاً بسیار مهم است.”

بنابراین ما امیدواریم که هند و اوکراین با وجود اینکه ما از نظر جغرافیایی دور هستیم، اما از نظر فیزیکی و سیاسی و از بسیاری جهات دیگر به هم نزدیکتر خواهیم شد.

وزیر اوکراین در مورد تاریخ 1500 ساله اوکراین گفت که کشورش هرگز به کسی مانند هند حمله نکرده است. او همچنین اظهار داشت که اوکراین قربانی جنگ های بی دلیل و نواستعماری است.

ما همچنین احساس می‌کنیم که با ترویج ارزش‌های عدالت صلح، همانطور که نخست‌وزیر شما در سمرقند گفت، این خودسری را داریم که دوران جنگ نیست. منظورم این است که ما کاملاً و کاملاً از این حمایت می‌کنیم، اما متأسفانه ما اقدامات تهاجمی داریم. کشورهایی که وجود کشورهای دیگر را زیر سوال می برند و سپس مسئله دخالت هند به عنوان یک رهبر در جنوب جهانی، به عنوان ریاست گروه 20 را زیر سوال می برند. من فکر می کنم که ما امیدواریم که هند درگیر مسائل و چالش های جهانی و چالش های اقتصادی باشد. او گفت، چالش های انرژی و چالش های هسته ای تا حد زیادی به این دلیل که مسئله اوکراین امروز یک بندر ضعیف از سوی روسیه است.

امینه جاپارووا برای یک دیدار چهار روزه روز دوشنبه وارد دهلی نو شد. سفر Emine Dzhaparavo به هند اولین سفر رسمی از این کشور اروپای شرقی از زمان آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته است.

جاپاراوو در توییتر رسمی خود اظهار داشت: “از بازدید از سرزمینی که حکیمان، مقدسین و گوروهای بسیاری را به دنیا آورد خوشحالم. امروز، #هند می‌خواهد ویشواگورو، معلم و داور جهانی باشد. در مورد ما، ما داریم. یک تصویر بسیار واضح: متجاوز علیه قربانی بی گناه. حمایت تنها انتخاب درست برای ویشواگورو واقعی است.”

او همچنین امروز با سانجی ورما، وزیر MEA (غرب) ملاقات کرد. ورما در توییتر گفت: “از پذیرایی از معاون وزیر امور خارجه اوکراین @EmineDzheppar خوشحالم. دیدگاه ها به اشتراک گذاشته شد. در مورد تعاملات دوجانبه و همکاری در آینده بحث شد. آرزوی سفر خوبی برای او. برای اولین بار به عنوان وزیر امور خارجه، اما کشوری که با آن آشناست.”

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین با میناکشی لخی وزیر امور خارجه و فرهنگ تماس خواهد گرفت و با ویکرام مصری معاون مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

MEA در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: “هند روابط گرم و دوستانه و همکاری چند جانبه با اوکراین دارد.” در ادامه این بیانیه آمده است: «در طول 30 سال گذشته از برقراری روابط دیپلماتیک، همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های تجاری، آموزشی، فرهنگی و دفاعی پیشرفت چشمگیری داشته است و این سفر فرصتی برای درک بیشتر و منافع متقابل خواهد بود. “

از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین، نخست وزیر نارندرا مودی خواستار حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و دیپلماسی شده است. او از زمان آغاز درگیری ها چندین بار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادمیر پوتین، همتای روس خود صحبت کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)