وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات درز نشت پنتاگون را آغاز کرد – RT World News

واشنگتن به دنبال کسانی است که اسناد طبقه بندی شده مربوط به اوکراین را منتشر کرده است

وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات جنایی را در مورد انتشار اسناد طبقه بندی شده مربوط به درگیری اوکراین آغاز کرده است، زیرا کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که در مورد محتوای آنها گزارش ندهند.

به گفته سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع یک ارجاع جنایی به وزارت دادگستری برای آغاز تحقیقات ارسال کرده است. در همین حال، تحقیقات داخلی برای آغاز شده است “بررسی و ارزیابی اعتبار” از اسناد، که “به نظر می رسد حاوی مواد حساس و بسیار طبقه بندی شده است.”

عکس‌های اسلایدهای توجیهی اسکن شده برای اولین بار در یک پلتفرم پیام رسانی به نام Discord در ماه ژانویه منتشر شد، اما تا هفته گذشته مورد توجه قرار نگرفت. از آن زمان، اسناد بیشتری در توییتر و تلگرام نیز ظاهر شد که آخرین دسته آن در روز جمعه منتشر شد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، آزادی آنها شده است “پیش از یک لحظه حساس، هرج و مرج و پارانویا را در میان دستگاه امنیت ملی واشنگتن کاشته است.” در مناقشه اوکراین، درست زمانی که کی یف در آستانه راه اندازی یک جنگ مورد انتظار است “ضد حمله.”


اسناد فاش شده یک

کریس میگر، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که نمی تواند صحت اسناد را تایید کند، اما آنها به نظر می‌رسد اسنادی را نشان می‌دهد که از نظر قالب مشابه مواردی است که برای ارائه به‌روزرسانی‌های روزانه به رهبران ارشد ما در مورد عملیات‌های مرتبط با اوکراین و روسیه و همچنین سایر به‌روزرسانی‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود.» در حالی که اصرار داشت که برخی “به نظر می رسد تغییر کرده است.”

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که نمی تواند اعتبار اسناد را تایید کند، اما آنها نباید در مورد آنها گزارش دهند.

“این اطلاعاتی است که هیچ تجارتی در حوزه عمومی ندارد.” کربی گفت. اگر اشکالی ندارد که در صفحه اول روزنامه ها یا تلویزیون بگویم، کاری ندارد. این برای مصرف عمومی در نظر گرفته نشده است و نباید در آنجا وجود داشته باشد.»

این امر باعث نشد که رسانه های آمریکایی از نقل قول منابع ناشناس از داخل پنتاگون برای توصیف شکار افشاکننده و سرکوب جریان اطلاعاتی در داخل ارتش ایالات متحده جلوگیری کنند. در آخر هفته، واشنگتن پست گزارش داد “سطح بالایی از وحشت” در پنتاگون، در حالی که رویترز گمانه زنی هایی در مورد منبع احتمالی، از یک کارمند ناراضی گرفته تا یک “تهدید درونی.”

با این حال، اوکراین و روسیه اهمیت این اسناد را کم اهمیت جلوه داده اند. کرملین گفت که مسکو مدت‌هاست که از دخالت مستقیم واشنگتن در درگیری می‌دانست، در حالی که تحلیل‌گران نظامی حدس می‌زنند این درز اطلاعات نادرست آمریکا باشد. مشاوران ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز ابتدا ادعا کردند که این اسناد اطلاعات نادرست است و روسیه را مقصر دانستند. به گزارش سی ان ان، با این حال، تا روز دوشنبه، کی یف در واکنش به این اقدام، برخی از برنامه های نظامی خود را تغییر داده بود – در حالی که بر تاریخ واقعی این حمله تاکید می کرد. “متقابل” بی ربط بود زیرا قبلاً در حال انجام بود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: