افشای برنامه جنگی “محرمانه” ناتو تحقیقات پنتاگون را آغاز کرد – NYT – RT World News

مقامات می گویند که آنها در تلاش برای پاکسازی مطالب حساس از اینترنت هستند

نیویورک تایمز گزارش داد که مجموعه ای از اسناد طبقه بندی شده که برنامه ریزی جنگ آمریکا و ناتو در اوکراین را نشان می دهد، تحقیقات نظامی آمریکا را برانگیخته است. اسلایدهای ارائه توجیهی، برخی علامت گذاری شده اند “فوق سری،” قدرت ارزیابی شده نیروها، جدول زمانی برای محموله های تسلیحات و هزینه های مهمات و سایر داده ها را نشان می دهد.

نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد، این پرونده ها در اوایل این هفته در رسانه های اجتماعی ظاهر شد، و در حالی که منبع نامشخص است، این افشاگری ها زنگ خطر را در پنتاگون به راه انداخته است، پنتاگون تحقیقاتی را برای تعیین چگونگی به دست آوردن اسناد آغاز کرده است.

ما از گزارش‌های پست‌های رسانه‌های اجتماعی مطلع هستیم و بخش در حال بررسی موضوع است. سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون به این رسانه گفت.

مقامات گفتند که در تلاش هستند تا مطالب را از اینترنت حذف کنند، اما تا پنجشنبه شب موفق نشدند.


ایالات متحده با

یکی از مدارک علامت گذاری شده است “فوق سری” را فراهم می کند “وضعیت درگیری از 1 مارس.” نشان می دهد که اسلایدها چند هفته ای هستند. اگرچه آنها هیچ طرح نبرد خاصی را توصیف نمی کنند، این پرونده ها نگاهی اجمالی به ارزیابی های اطلاعاتی ایالات متحده برای سطوح سربازان روسیه و اوکراین، جدول زمانی برای آموزش و تحویل تجهیزات، داده های آب و هوا، و همچنین هزینه های مهمات – از جمله برای پلت فرم HIMARS ارائه شده توسط ایالات متحده را ارائه می دهند. . پنتاگون قبلاً میزان استفاده نیروهای اوکراینی از مهمات برای این سلاح را فاش نکرده بود.

به نظر می رسد برخی از اسناد تغییر کرده اند، با نسخه های مختلف متعددی که در فضای مجازی منتشر شده و تخمین های بسیار متفاوتی را برای خسارات هر دو طرف درگیری نشان می دهد.

پرونده دیگری 12 تیپ رزمی جدید اوکراینی را – که معمولاً از 4000 تا 5000 سرباز تشکیل می‌دهند – فهرست می‌کند و اشاره می‌کند که ایالات متحده و بلوک ناتو در حال آموزش و تامین 9 نفر از آنها هستند. از این تعداد، در این سند آمده است که شش مورد تا پایان ماه مارس و سه مورد باقی مانده تا 30 آوریل آماده خواهند شد.

اگر این اسناد واقعی باشند، یکی از مهم‌ترین نقض‌های اطلاعاتی از آغاز درگیری روسیه و اوکراین را نشان می‌دهند، و در حالی است که کی‌یف در حال تدارک یک ضد حمله بزرگ علیه نیروهای روسی است. یکی از اسناد دو مسیر ممکن را به مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون نشان می دهد. مشخص نیست که ضد حملات چه زمانی آغاز می شود، اما سرلشکر اوکراینی کایرلو بودانوف اخیراً ادعا کرده است که دو طرف با یکدیگر مبارزه خواهند کرد. “نهایی” و “نبرد سرنوشت ساز” زمانی در بهار

بیشتر بخوانید:
دستیار زلنسکی: «همه چیز روسی» باید در کریمه ریشه کن شود