ایالات متحده با “نقشه راه” ناتو برای اوکراین مخالف است – FT – RT World News

بر اساس گزارش‌ها، واشنگتن از تلاش‌های متحدان برای دادن مسیر روشن به کی‌یف برای پیوستن به بلوک نظامی غرب عقب‌نشینی کرده است.

طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده با تلاش‌های برخی کشورهای اروپایی برای دادن شفافیت به اوکراین مخالفت کرده است “نقشه راه” برای پیوستن به ناتو، در عوض از شرکای خود می خواهد تا بر ارائه کمک های کوتاه مدت به کی یف تمرکز کنند.

فایننشال تایمز روز چهارشنبه به نقل از چهار مقام ناشناس گزارش داد که ایالات متحده با مقاومت در برابر تلاش های لهستان و کشورهای بالتیک برای ارائه روابط عمیق تر به اوکراین با ناتو و حمایت واضح از عضویت آینده این کشور در بلوک نظامی غرب، در کنار آلمان و مجارستان است. در مذاکرات

این موضوع در این هفته در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل مورد بحث قرار گرفته است، جایی که مقدمات نشست سران این اتحادیه که قرار است در ماه ژوئیه در ویلنیوس، لیتوانی برگزار شود، فراهم شده است. اگرچه 31 عضو ناتو موافق هستند که نمی‌توان در کوتاه‌مدت به اوکراین پیشنهاد عضویت داد – و نمی‌توان آن را در بحبوحه درگیری کنونی جمهوری شوروی سابق با روسیه به طور جدی مورد بحث قرار داد – مذاکرات این هفته شکاف آشکاری را در مورد دیدگاه این گروه برای پس از جنگ کیف آشکار کرد. FT گفت وضعیت.


بیل کلینتون پشیمانی اوکراین را فاش کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده است که تنها در صورتی در نشست ویلنیوس شرکت خواهد کرد که گام‌های روشنی برای پیوستن کی‌یف به ناتو، مانند تضمین‌های امنیتی و همکاری عمیق‌تر با این ائتلاف ارائه دهد. اعضای بلوک در سال 2008 توافق کردند که اوکراین در مقطعی اجازه خواهد داشت به ناتو بپیوندد. FT گزارش داد که در آن زمان، ایالات متحده تلاش می کرد تا به کی یف یک جدول زمانی مشخص و یک برنامه اقدام برای عضویت بدهد، اما فرانسه و آلمان با استناد به نگرانی ها مبنی بر اینکه چنین اقدامی روسیه را تحریک می کند، مقاومت کردند.

دیپلمات های حاضر در مذاکرات این هفته نتوانسته اند در مورد آنچه اوکراین باید ارائه شود به توافق برسند. ما چندین هفته مذاکرات سختی در پیش داریم تا این شکاف ها را ببندیم و یک نتیجه سیاسی به دست آوریم.» یکی از مقامات گفت با این حال، دیگری اشاره کرد، “جاده [to Vilnius] سنگی است.»

FT گفت، واشنگتن نگران است که تعمیق روابط ائتلاف با اوکراین در این مقطع به ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه بحران کنونی یک درگیری بین مسکو و ناتو است، تغذیه شود. همچنین ممکن است روسیه را به تشدید درگیری، احتمالاً با استقرار تسلیحات هسته‌ای، تشویق کند.

بیشتر بخوانید:
کرملین به گسترش اخیر ناتو پاسخ داد

مقامات روسیه مدعی شده اند که ایالات متحده و متحدانش در ناتو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی قول داده اند که این بلوک را به اروپای شرقی گسترش ندهند. از آن زمان به بعد، این اتحاد 15 عضو جدید را اضافه کرده است که همگی از جمهوری های شوروی سابق یا بخشی از کشورهای پیمان ورشو بودند.