اف‌بی‌آی افشاکننده ادعایی پنتاگون – RT World News

هویت این منبع توسط نیویورک تایمز فاش شد که با بازرسان ناتو برای شناسایی او همکاری کرد.

ماموران اف‌بی‌آی یک سرباز ذخیره ۲۱ ساله را دستگیر کردند که گمان می‌رود پشت افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون، از جمله در مورد درگیری در اوکراین، باشد. همان سازمان های رسانه ای که محتویات پرونده ها را منتشر می کردند، به دولت در تعقیب و گریز کمک می کردند.

مریک گارلند، دادستان کل، بعدازظهر پنجشنبه دستگیری جک تکسیرا را تأیید کرد، اندکی پس از آن که اف‌بی‌آی اعلام کرد که ماموران این سازمان اقدام به انجام عملیاتی کرده‌اند. «فعالیت مجاز انتظامی» در خانه اش در نورث داتون، ماساچوست.

پیشتر در روز پنجشنبه، نیویورک تایمز (NYT) تکسیرا را به عنوان فردی که مسئول ارسال صدها سند محرمانه نظامی بر روی یک سرور Discord بود شناسایی کرد. حدود 20 تا 30 نفر، اکثراً مردان جوان و نوجوان، به دلیل عشق مشترک به اسلحه، الگوهای رفتاری نژادپرستانه آنلاین و بازی های ویدیویی گرد هم آمدند.

تکسیرا، یکی از اعضای شاخه اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست، در حین کار با این اسناد برخورد کرد.


کی یف از افشای اطلاعات پنتاگون خشمگین است - Politico

سپس این اسناد توسط برخی از اعضای این گروه در اینترنت گسترده تر منتشر شد و رسانه های گروهی در مورد آن گزارش دادند. اگرچه NYT تعدادی داستان بر اساس فایل‌ها منتشر کرد، اما تصمیم گرفت از منبع خود محافظت نکند و در عوض پس از همکاری با Teixeira، از Teixeira خارج شد. “هوش منبع باز” بلینگکت را بپوشان تا او را شناسایی کند.

Bellingcat توسط چندین دولت ناتو تامین مالی می شود و سال گذشته در حال کار با دولت اوکراین برای سرقت هواپیماهای جنگی روسیه دستگیر شد.

فایل‌هایی که توسط Teixeira به صورت آنلاین منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای ویژه ایالات متحده و ناتو در اوکراین فعال هستند، تلفات اوکراینی بیشتر از آن چیزی است که مقامات آمریکایی به طور علنی تصدیق می‌کنند، نیروهای کی‌یف دارای مهمات کم هستند، و اینکه ایالات متحده در طول جنگ از متحدان خود جاسوسی کرده است. . سایر اسناد موجود در مجموعه “حساس” مطالب مربوط به اوکراین، چین، خاورمیانه و تروریسم.

پنتاگون صحت این اسناد را تایید یا تکذیب نکرده است، اما تصدیق کرده است که برخی از مطالب “در قالب مشابه” به جلسات اطلاعاتی آن برخی از مقامات آمریکایی و خارجی مدعی شده‌اند که چندین پرونده نادرست یا دقیق هستند.

بیشتر بخوانید:
پنتاگون دسترسی به اسناد طبقه بندی شده – CBS را محدود می کند

کاخ سفید از رسانه های آمریکایی خواسته است که هیچ گونه افشاگری مخربی را از این افشاگری منتشر نکنند. رسانه‌های اصلی عمدتاً رعایت کرده‌اند، و واشنگتن پست به نیویورک تایمز پیوست تا به جای آن منبع را ردیابی کند. بلافاصله قبل از اینکه تایمز از Teixeira نام برد، پست او را به عنوان یک “جوان، علاقه مند به تفنگ کاریزماتیک” که در یک مرکز امن در یک پایگاه نظامی کار می کرد.

تکسیرا دستگیر شد “بدون حادثه” گارلند گفت. دادستان کل افزود که او در دادگاه فدرال در ماساچوست محاکمه خواهد شد.