اعتراضات در آلمان پس از محکومیت یک زن به اتهام حمله به نئونازی ها – RT World News

پلیس آلمان روز چهارشنبه پس از محکومیت یک زن به اتهام شرکت در چندین حمله به نئونازی ها و اعضای گروه های افراطی راست با معترضان دست کم در یکی از شهرها درگیر شد.

به گفته پلیس لایپزیگ، حدود 800 نفر پس از صدور حکم در شهر تجمع کردند و ABC News گزارش داد که تعدادی ناشناس تلاش کرده اند از موانع پلیس عبور کنند. برخی نیز به سمت افسران گلوله هایی از جمله سنگ و آتش بازی پرتاب کردند. تظاهراتی در هامبورگ، برلین و برمن نیز برگزار شد.

این زن 28 ساله با نام “لینا ای. به دلیل قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی آلمان، پس از محکوم شدن توسط دادگاهی در درسدن به اتهام عضویت در یک سازمان جنایی و ایجاد صدمات شدید بدنی به پنج سال و سه ماه زندان محکوم شد. برای سه نفر از متهمان نیز حکم حبس صادر شد.

ساعاتی پس از صدور حکم، دادگاه اعلام کرد که لینا ای. تحت شرایط نامشخصی آزاد می شود. او قبل از صدور حکم روز چهارشنبه دو سال و نیم را در بازداشت گذرانده بود.


سرباز سابق آمریکایی به اتهام توطئه تروریستی به ۴۵ سال زندان محکوم شد

دادستان لینا ای. را متهم به داشتن یک “ایدئولوژی چپ افراطی مبارز” و مشارکت در یک رشته حملات به اعضای برجسته صحنه نئونازی آلمان. اتهامات متهم او را به شش حمله خشونت آمیز بین اوت 2018 تا تابستان 2020 متهم کرد که منجر به مجروح شدن 13 نفر شد. دو نفر از افراد مورد حمله جراحات خطرناکی دریافت کردند.

در یک نمونه، مردی که از آن زمان به‌دلیل تأسیس یک گروه افراطی راست‌گرا محکوم شده بود، با چکش، قمه و اسپری فلفل مورد حمله قرار گرفت.

در اظهارات پایانی، قاضی که ریاست این پرونده را برعهده داشت، گفت که افراط گرایی دست راستی تهدیدی به مراتب بیشتر از هر گروه چپی که لینا ای. او افزود، با این حال، نازی ها مانند هر شهروند دیگری در کشور از حقوقی برخوردارند، حتی اگر ایدئولوژی های آنها نفرت انگیز باشد.

در طول محاکمه، که در سپتامبر 2021 آغاز شد، لینا ای. به یک چهره برجسته در میان خرده فرهنگ های چپ و آنارشیست حامی اقدامات علیه نئونازیسم و ​​افراط گرایی راست تبدیل شد. شعار “لینا را آزاد کن” به طور مرتب در گرافیتی در برلین، هامبورگ و لایپزیگ دیده می شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: