اسرائیل دور دیگری از تقویت کننده ها را راه اندازی می کند – RT World News

هیئتی از کارشناسان بهداشت اسرائیل به توصیه چهارمین دوز واکسن کووید-19 برای شهروندان 60 ساله و بالاتر رای داده اند، در حالی که نخست وزیر نفتالی بنت قبلاً از ساکنان خواسته است تا قبل از تایید رسمی واکسن را دریافت کنند.

به گزارش تایمز اسرائیل، یک نهاد وزارت بهداشت موسوم به کارکنان درمان بیماری همه گیر روز سه شنبه به دوز اضافی رای داد و این حرکت را با اختلاف زیادی توصیه کرد. علاوه بر افراد مسن، سایر گروه های پرخطر و کارکنان پزشکی نیز برای تقویت کننده اضافی توصیه شده اند که همچنان نیاز به مجوز رسمی از وزارتخانه دارد.

با این وجود، نخست‌وزیر بنت زمان کمی را تلف کرد و از گروه‌های مورد نظر خواست تا شلیک چهارم خود را دریافت کنند و گفت که رای روز سه‌شنبه بود. “خبر بزرگی که به ما کمک می کند بر موج Omicron که در سراسر جهان در حال گسترش است غلبه کنیم.” با اشاره به آخرین “نوع نگرانی” کروناویروس شناسایی شده توسط سازمان بهداشت جهانی.

ادامه مطلب


اسرائیل منطقه «ممنوع» آمریکا را برای مسافران اعلام کرد

من از همه کسانی که معیارهای تعیین شده توسط اعضای کمیته را دارند می‌خواهم: واکسینه شوند. مسئولیت سلامت و معیشت همه ما را بر عهده بگیرید. واکسن ها جان انسان ها را نجات می دهند» بنت افزود.

به گزارش تایمز، در صورت تایید رسمی، شهروندان واجد شرایط برای واکسن اضافی باید حداقل چهار ماه پس از نوبت سوم خود منتظر بمانند.

اگرچه اسرائیل یکی از اولین کشورهای جهان بود که اکثریت شهروندان خود را ایمن کرد، اما نرخ واکسیناسیون آن از آن زمان کاهش یافته است و اکنون از لیست طولانی کشورهای دیگر عقب مانده است. و علی‌رغم رونمایی سریع واکسن، این کشور در ماه‌های اخیر شاهد افزایش عفونت‌های کروناویروس بوده است، از جمله تعداد بالایی از موارد «پیش‌گام» در بیماران کاملاً واکسینه شده. از آن زمان، دولت یک سری دوزهای تقویت کننده را به منظور تقویت محافظت در برابر ویروس، مطابق با رای روز سه شنبه برای تزریق چهارم، رونمایی کرده است. تا به امروز، حدود 46 درصد از جمعیت اسرائیل حداقل یک دوز اضافی دریافت کرده اند که کمپین تقویت کننده آن را در میان سه کشور برتر جهان قرار داده است.

برخی از کارشناسان در توصیه‌های خود از این هم فراتر رفته‌اند و آرنون افک – معاون مرکز پزشکی شبا، بزرگترین بیمارستان اسرائیل – تا آنجا پیش رفته است که نشان می‌دهد در نهایت ممکن است برای پایان دادن به همه‌گیری به دوز پنجم، ششم یا حتی هفتم نیاز باشد.

تا روز سه شنبه، وزارت بهداشت اسرائیل در مجموع 341 عفونت Omicron را در سراسر کشور ثبت کرده است، و خاطرنشان کرد که اکثر آنها اخیراً از سفرهای خارجی بازگشته اند. گمان می رود 807 دستگاه دیگر دارای نسخه جدید باشند، اگرچه موارد آنها هنوز تایید نشده است. با توجه به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بیماران Omicron می‌توانند برای مدت طولانی‌تری عفونی باقی بمانند، افرادی که تصور می‌شود به این سویه آلوده هستند، به جای پروتکل استاندارد 10 روزه، باید قرنطینه 14 روزه طولانی‌تری داشته باشند.

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، اسرائیل از زمان شروع همه‌گیری در اواخر سال ۲۰۱۹، بیش از ۱.۳ میلیون مورد ابتلا به کووید و نزدیک به ۸۳۰۰ مورد مرگ را مشاهده کرده است.

بیشتر بخوانید: قرنطینه برای اپراتورهای Omicron تمدید شد