توصیه WHO به اروپا و هشدار در مورد Omicron

کووید در اروپا: WHO گفت که Omicron سریعتر از نوع دلتا در حال گسترش است.

ژنو:

رئیس اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه به کشورها هشدار داد که با گسترش Omicron، خود را برای “افزایش چشمگیر” موارد COVID-19 آماده کنند و استفاده گسترده از تقویت‌کننده‌ها را برای محافظت توصیه کرد.

هانس کلوگه در یک کنفرانس خبری در وین گفت: از زمان ظهور در اواخر نوامبر، Omicron در حداقل 38 کشور از 53 کشور در منطقه اروپایی WHO شناسایی شده است و در حال حاضر در چندین کشور از جمله دانمارک، پرتغال و بریتانیا غالب است.

کلوگ گفت: “ما می توانیم شاهد آمدن طوفان دیگری باشیم.” در عرض چند هفته، Omicron در کشورهای بیشتری از منطقه تسلط پیدا خواهد کرد و سیستم‌های بهداشتی را که از قبل گسترش یافته‌اند، بیشتر به لبه پرتگاه خواهد برد.»

منطقه اروپای WHO شامل روسیه و سایر جمهوری های شوروی سابق و همچنین ترکیه می شود.

داده‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که این منطقه در هفته‌های اخیر بیشترین تعداد موارد کووید-19 را در مقایسه با اندازه جمعیت در هر جا گزارش کرده است. حتی قبل از Omicron، مقامات در مورد 700000 مرگ بیشتر بر اثر این بیماری تا مارس هشدار داده بودند.

مقر WHO در ژنو توصیه کرده است که تقویت کننده های واکسن برای آسیب پذیرترین افراد ذخیره شود، اما Kluge از مردم خواست تا “تقویت، تقویت، تقویت کنند.”

او گفت: “تقویت کننده مهم ترین دفاع در برابر Omicron است.”

سخنگوی WHO بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر درباره اظهارات کلوگ پاسخ نداد.

کلوگ گفت: تاکنون 89 درصد موارد اولیه Omicron در اروپا با علائم رایج کووید-19 مانند سرفه، گلودرد و تب همراه بوده است. وی افزود که بیشتر موارد در میان بزرگسالان 20 و 30 ساله گزارش شده بود که در ابتدا در شهرها در اجتماعات و اجتماعات محل کار گسترش یافت.

وی گفت: «حجم گسترده عفونت‌های جدید COVID-19 می‌تواند منجر به بستری شدن بیشتر در بیمارستان و اختلال گسترده در سیستم‌های بهداشتی و سایر خدمات حیاتی شود.»

دولت ها و مقامات باید سیستم های واکنش ما را برای افزایش چشمگیر آماده کنند.»

WHO روز دوشنبه گفت که Omicron سریعتر از نوع دلتا در حال گسترش است و باعث عفونت در افرادی می شود که قبلاً واکسینه شده یا بهبود یافته اند. دانشمند ارشد آن را “غیرعاقلانه” خوانده است که از شواهد اولیه نتیجه گیری شود که این نوع خفیف تر از نمونه های قبلی است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)