استقرار زیرساخت هسته ای ایالات متحده در خاورمیانه – RT World News

نیروی دریایی ایالات متحده با اعلام استقرار یک زیردریایی هسته ای در خاورمیانه که قادر به پرتاب 154 موشک تاماهاوک است، پروتکل منظم خود را زیر پا گذاشت. این اقدام قدرت نمایی در بحبوحه تنش های مداوم با ایران انجام می شود.

“[The submarine] قادر به حمل 154 موشک کروز حمله زمینی تاماهاوک است و در ناوگان پنجم ایالات متحده مستقر است تا به تضمین امنیت و ثبات دریایی منطقه کمک کند. گفت Cmdr. تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم مستقر در بحرین، روز شنبه.

هاوکینز افزود که این زیردریایی روز جمعه در مسیر خود به سمت مکانی نامعلوم در خاورمیانه از کانال سوئز عبور کرده است. وی از اظهار نظر در مورد جزئیات ماموریت زیردریایی یا آنچه منجر به استقرار آن شده است خودداری کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده به ندرت اطلاعاتی را در مورد مکان یا استقرار زیردریایی های خود افشا می کند. ناوگان پنجم آن در خلیج فارس، دریای سرخ، دریای عرب و برخی از مناطق اقیانوس هند فعالیت می کند. تنگه هرمز، یک گذرگاه باریک که از طریق آن حدود 20 درصد کل نفت حمل می شود، نیز تحت اختیار ناوگان قرار دارد.


ایران مسئول حمله پهپاد کامیکازه در خلیج عمان است

ایالات متحده و بریتانیا و دیگران، ایران را در سال‌های اخیر به حملات به نفت‌کش‌های تجاری، از جمله حملات سال ۲۰۱۹ به کشتی‌های نروژی و ژاپنی متهم کرده‌اند که هر دو خدمه را مجبور به ترک کشتی کرد. تهران به شدت این اتهامات را رد کرده است.

آمریکا نیز ایران را متهم کرده است “رویکردهای خطرناک و آزاردهنده” نسبت به نیروی دریایی خود در سال های اخیر در خلیج فارس. تنش ها بین این دو در ماه گذشته پس از حمله موشکی آمریکا به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه تجدید شد. این در تلافی کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله موشکی در شمال شرق این کشور بود. در این حمله هفت آمریکایی دیگر زخمی شدند.

افزایش تنش‌ها پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از توافق سال 2015 برای کاهش تحریم‌ها، و علی‌رغم تلاش‌های دولت بایدن برای یافتن راه حل دیپلماتیک، دامن زد.

واشنگتن همچنین از حمایت تهران از نیروهای روسیه در اوکراین ابراز نگرانی کرده است. ایالات متحده همچنین با موضع ایران در ارتباط با اسرائیل – که با آن به اصطلاح درگیری نیابتی دارد – و چین که ماه گذشته میانجیگری برای احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی بود، مخالف است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: