استرالیا توسط کشتی جاسوسی چین هشدار داده شد – اخبار RT World

کانبرا گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده یک کشتی جاسوسی چینی در سواحل استرالیا را تأیید کرد و مقامات این اقدام «هشدارکننده» را علیرغم اینکه پکن از حقوق خود برای حرکت در آب‌های بین‌المللی برخوردار است، محکوم کردند.

نخست وزیر اسکات موریسون اذعان کرد که یک کشتی تجسسی چینی در اوایل سال جاری مدتی را در نزدیکی سواحل کشورش گذرانده است و روز جمعه گفت که کشتی بر روی “وضعیت بسیار جدی” در منطقه هند و اقیانوس آرام، حتی در حالی که اضافه کرد که پکن در این روند با هیچ قانون دریایی مخالفت نکرده است.

ادامه مطلب


استرالیا در حال بررسی تحریم دیپلماتیک المپیک پکن - گزارش ها

“من فکر می کنم حضور نیروی دریایی چین – که ما از آن آگاه بودیم، و آنها ما را زیر نظر داشتند و ما آنها را زیر نظر داشتیم – اهمیت آن این است که به استرالیایی ها تاکید کنیم که یک موضوع بسیار جدی وجود دارد. وضعیت در اقیانوس هند و آرام» موریسون به خبرنگاران گفت.

آنها کاملاً حق دارند در جایی که هستند باشند. ما می دانستیم که آنها آنجا هستند. آنها می توانند طبق قوانین بین المللی دریایی در آنجا حضور داشته باشند. اما یک لحظه فکر نکنید که ما آنها را تحت نظر نداشتیم همانطور که آنها به دنبال مراقبت از ما بودند.

موریسون همچنین گفت که او انتظار دارد که پکن به کشورش همان آزادی عمل بدهد که کشتی‌های خود را در مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی حرکت می‌کند، جایی که ادعاهای ارضی رقابتی باعث تنش‌های طولانی‌مدت بین چین و تعدادی دیگر از کشورهای منطقه شده است. .

روزنامه دیلی تلگراف اولین کسی بود که حضور کشتی جاسوسی چینی را گزارش کرد که مدعی شد به مدت سه هفته بین اوت و سپتامبر در سواحل دور زده است.

بیشتر بخوانید: استرالیا نیروهای خود را در جزیره‌ای که توسط شورش‌های ضد چینی آسیب دیده است، مستقر می‌کند

پیتر داتون، وزیر دفاع، این چارچوب زمانی را تایید کرد و روز جمعه به رسانه ها گفت که کشتی خارج از آب های استرالیا باقی مانده و هیچ قانونی را زیر پا نمی گذارد. او بعداً اضافه کرد، با این حال، استقرار بود “هشدار کننده” و گفت که این با لفاظی های پکن در مورد ارتقای صلح و امنیت در آسیا و اقیانوسیه مغایرت دارد.

اظهارات سطح بالا در مورد این کشتی جاسوسی در بحبوحه افزایش خصومت ها بین چین و استرالیا صورت می گیرد، به طوری که طبق گزارش ها، کانبرا اکنون در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی 2022 است که قرار است در پکن برگزار شود – هرچند گفته می شود مقامات قبل از تصمیم گیری منتظر تصمیم واشنگتن هستند. خودشون بحث در مورد بایکوت احتمالی به دلیل انتقاداتی در مورد نقض ادعایی حقوق بشر توسط چین، به ویژه علیه اقلیت مسلمان اویغور این کشور انجام شد. علاوه بر جنجال بازی های المپیک، تنش های دیگر بین استرالیا و چین به دلیل یک مناقشه تجاری طولانی مدت است که چین واردات زغال سنگ استرالیا را ممنوع کرده است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید