صدها مجسمه ابوالهول 3000 ساله در «جاده قوچ» جدید مصر قرار گرفته اند.

صدها مجسمه ابوالهول 3000 ساله در کنار «جاده قوچ» تازه رونمایی شده مصر

این جاده مملو از صدها مجسمه ابوالهول با سر قوچ است که قدمت آنها به بیش از 3000 سال می رسد.

اقصر، مصر:

مصر روز پنجشنبه در یک مراسم باشکوه شبانه در معبد کارناک واقع در لوکسور غنی از باستان‌شناسی، از جاده‌ای با صدها مجسمه ابوالهول با سر قوچ با قدمت بیش از 3000 سال رونمایی کرد.

لقب «جاده قوچ»، مسیر سنگفرش شده با ماسه سنگی که معابد کرناک و اقصر را در مرکز شهر جنوبی نیل به هم وصل می کند، توسط عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و جمعی از مقامات ارشد در مراسمی تماشایی شبانه به طور رسمی افتتاح شد. .

این جاده نزدیک به سه کیلومتر (دو مایل) طول دارد و در اساطیر مصر باستان “مسیر خدا” نامگذاری شده است.

دو طرف آن مجسمه هایی است که قرن ها در زیر شن های بیابان مدفون شده اند، قبل از اینکه در سال های اخیر توسط مصر شناسان کشور دوباره احیا و بازسازی شوند.

قوچ تجسمی از خدای مصر باستان آمون است.

معبد کارناک حدود 2000 تا 4000 سال پیش ساخته شد و به Amun-Ra، خدای باستانی خورشید اختصاص دارد. مساحت آن بیش از 100 هکتار (250 هکتار) است.

معبد اقصر حدود 3400 سال پیش توسط آمنهوتپ سوم ساخته شد و به عنوان مکانی برای عبادت مذهبی مداوم از مصر باستان تا قبطی‌های مسیحی و بعداً مسلمانان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر متعهد شده است که پرجمعیت ترین کشور جهان عرب را با افزایش شهرت خود به عنوان “موزه در فضای باز” به مقصدی تحسین برانگیز برای گردشگران تبدیل کند.

بخش گردشگری در مصر دو میلیون نفر را استخدام می کند و بیش از 10 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تولید می کند.

اما در سال‌های اخیر از آشفتگی‌های سیاسی پس از انقلاب 2011، حملات تروریستی متعدد و اخیراً همه‌گیری ویروس کرونا ضربه خورده است.

در ماه آوریل، دسته ای از شناورها بقایای مومیایی شده 22 فرعون را در خیابان های قاهره در رژه ای همراه با سلام 21 توپی به موزه ملی تمدن مصر که به تازگی افتتاح شده بود، حمل کردند.

در ماه های آینده، این کشور قرار است ویترین جدید دیگری به نام موزه بزرگ مصر را در نزدیکی اهرام جیزه در قاهره افتتاح کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)