استرالیا برای کاهش محدودیت های مرزی، اجازه ورود دارندگان ویزا کاملاً واکسینه شده را از اول دسامبر صادر می کند.

استرالیا از اول دسامبر به دارندگان ویزای کاملاً واکسینه شده اجازه ورود می دهد

استرالیا همچنین از 1 دسامبر به گردشگران واکسینه شده از ژاپن و کره جنوبی اجازه می دهد. (نمایندگی)

سیدنی:

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت که استرالیا به دارندگان ویزای خارجی اجازه خواهد داد تا از ابتدای دسامبر وارد این کشور شوند، زیرا گام های بیشتری برای از سرگیری سفرهای بین المللی و حمایت از اقتصاد برداشته است.

استرالیا در ماه مه 2020 مرزهای بین المللی خود را بست و تنها به تعداد محدودی از شهروندان و ساکنان دائمی اجازه ورود داد تا از گسترش کووید-19 جلوگیری کند.

این قوانین در هفته‌های اخیر کاهش یافت تا به اعضای خانواده خارجی شهروندان اجازه ورود داده شود و موریسون گفت که این محدودیت از اول دسامبر افزایش می‌یابد تا دانشجویان واکسینه شده، دارندگان ویزای تجاری و پناهندگان بتوانند وارد شوند.

موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: «بازگشت کارگران و دانشجویان ماهر به استرالیا نقطه عطفی در مسیر بازگشت ماست.

او گفت که استرالیا همچنین از اول دسامبر به گردشگران واکسینه شده از کره جنوبی و ژاپن اجازه ورود خواهد داد.

بازگشت دانشجویان خارجی که سالانه حدود 35 میلیارد دلار استرالیا (25 میلیارد دلار) ارزش دارند به اقتصاد استرالیا کمک بزرگی برای بخش آموزش خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه های استرالیا به دانشجویان خارجی تکیه کرده اند و بسته شدن مرزها باعث شد که بسیاری از مراکز آموزش عالی صدها کارمند را اخراج کنند.

گروهی از دانشجویان بین المللی روز یکشنبه پس از ایجاد حباب سفر بین دو کشور از سنگاپور وارد استرالیا شدند.

قوانین مرزی، قرنطینه های سریع و قوانین سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی به استرالیا کمک کرد تا با حدود 200000 مورد و 1948 مرگ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای مشابه دیگر نگه دارد.

بیشترین موارد عفونت جدید در ایالت ویکتوریا گزارش شده است که در روز دوشنبه 1029 مورد ثبت شده است. نیو ساوت ولز، خانه سیدنی، 180 مورد را گزارش کرده است. سایر ایالت ها و مناطق عاری از کووید هستند یا موارد بسیار کمی دارند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)