استرالیایی ها از مردم خواسته اند که در مورد Omicron ‘هراس و واکنش بیش از حد نشان ندهند – RT World News

جاش فریدنبرگ، خزانه‌دار فدرال استرالیا، روز پنجشنبه از رهبران ایالتی خواست که نسبت به شیوع احتمالی نوع جدید کووید Omicron «هراس نکنند و بیش از حد واکنش نشان ندهند» و گفت مردم باید یاد بگیرند که «با این ویروس زندگی کنند».

فریدنبرگ در صحبت با سون نیوز استرالیا پیش از بررسی بودجه میان سال خود، از کاهش محدودیت ها در برخی مناطق کشور با وجود افزایش نرخ ابتلا به کووید و نگرانی جهانی در مورد تهدید نوع Omicron حمایت کرد.

خزانه دار فدرال با پرداختن به وضعیت کشور اظهار داشت که هیچ کس «می‌خواهد به قرنطینه بازگردد» که در اوایل سال جاری شاهد بودیم که بخش‌هایی از این کشور رکورد جهانی بیشترین زمان سپری شده تحت محدودیت شدید کووید را به نام خود ثبت کردند.

ادامه مطلب


قرارداد فرعی AUKUS با قیمت گزافی برای استرالیایی ها همراه است

فریدنبرگ در سخنان خود خطاب به مقامات، از رهبران ایالتی خواست “وحشت نکنید” یا “واکنش بیش از حد” و در عوض به “شفقت و عقل سلیم نشان دهید” هنگام سنجش اقدامات بالقوه ایمنی کووید در اطراف شیوع.

هر دو نیو ساوت ولز و ویکتوریا محدودیت ها را در روز چهارشنبه کاهش دادند و اقدامات مربوط به حدود 26 میلیون نفر از جمله افرادی که هنوز واکسینه نشده اند را کاهش دادند. این حرکت علیرغم ثبت 1742 عفونت جدید در نیو ساوت ولز در روز پنجشنبه و گزارش ویکتوریا 1622 مورد جدید انجام شد.

موضع فریدنبرگ از نخست وزیر این کشور حمایت می کند، که اوایل این هفته از مردم خواست به عنوان شاخصی از شدت بیماری همه گیر، روی نرخ بستری شدن در بیمارستان که پایین است، به جای تعداد موارد که در حال افزایش است، تمرکز کنند.

با این حال، این رویکرد با انتقادهایی از سوی دانشمندان مواجه شده است، به طوری که یک اپیدمیولوژیست، نانسی باکستر، به پخش کننده ABC استرالیا گفت که “هیچ جای دیگری در جهان” رویکرد کاهش محدودیت ها در مواجهه با یک نوع جدید را در پیش گرفته است “به نظر می رسد که بسیار سریعتر گسترش می یابد.”

از زمان شروع همه‌گیری، استرالیا توانسته است تا حد زیادی از طریق محدودیت‌های سختگیرانه کووید، شیوع بیماری را مهار کند و در مجموع ۲۳۲۷۶۵ مورد و ۲۱۱۳ مورد مرگ ناشی از این ویروس را ثبت کند.