ایالات متحده جنگنده های F-15 را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر می کند – RT World News

واشنگتن به عنوان بخشی از ماموریت ناتو که برای بازدارندگی مسکو در منطقه دریای سیاه و اطراف اوکراین طراحی شده است، جت های جنگنده را به رومانی برای گشت زنی در آسمان نزدیک مرزهای روسیه فرستاده است.

F-15E Strike Eagles از اسکادران جنگنده 336 روز چهارشنبه در فرودگاه Campia Turzii در مرکز رومانی فرود آمد. ناتو گفت که آنها در آسمان گشت زنی خواهند کرد و از یک پایگاه هوایی در نزدیکی سواحل دریای سیاه کشور به همراه هواپیماهای جنگی رومانیایی و تایفون های یوروفایتر ایتالیایی بلند خواهند شد.

ادامه مطلب


سوء تفاهم بین ناتو و روسیه می تواند فاجعه ایجاد کند

ورود هواپیماهای آمریکایی به بلوک نظامی غرب کمک می کند “بازدارندگی در منطقه” سرتیپ جوئل کری، معاون عملیات ستاد فرماندهی هوایی متفقین، گفت. توانایی استقرار سریع تجهیزات هوایی متفقین در حمایت از ناتو برای آمادگی ما حیاتی است و چابکی این نیرو را نشان می دهد.

در سال 2014، ناتو پروازهای نظارتی و گشت زنی های هوایی را در نزدیکی مرزهای غربی روسیه، به عنوان بخشی از آنچه این بلوک “پلیس هوایی تقویت شده” می نامد، افزایش داد.

ناتو و روسیه از نزدیک پروازهای نظامی یکدیگر را دنبال می کنند و یکدیگر را به انجام مانورهای خطرناک در آسمان متهم کرده اند. آژانس دولتی هوانوردی غیرنظامی روسیه در این ماه اعلام کرد که یک هواپیمای مسافربری روسی که بر فراز دریای سیاه سفر می کرد به دلیل یک هواپیمای جاسوسی ناتو که در نزدیکی پرواز می کرد، مجبور به تغییر ارتفاع ناگهانی شد.

تنش‌ها بین روسیه و ناتو در هفته‌های اخیر بالا گرفته است، زیرا مقامات و رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که مسکو در حال جمع‌آوری نیرو و تجهیزات نظامی با قصد احتمالی برای حمله به اوکراین است. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز پنجشنبه در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت: “هر گونه تجاوز بیشتر به اوکراین عواقب شدیدی خواهد داشت.”

روسیه بارها این ادعاها را رد کرده است که قصد حمله به همسایه خود را دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو به دنبال تضمین این است که ناتو زیرساخت های نظامی خود را به مرزهای روسیه نزدیک نمی کند.