اردوغان از پاسخ دادن طفره می رود اگر بایدن می خواهد او را سرنگون کند – RT World News

رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته رهبر آمریکا را به دستور برکناری وی متهم کرده بود

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، هنگامی که سی‌ان‌ان در روز جمعه تحت فشار قرار گرفت، از دادن پاسخ مستقیم به این موضوع طفره رفت که آیا واقعاً معتقد است واشنگتن در تلاش است تا او را خلع کند. در عوض، او از جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده انتقاد کرد که او را به‌عنوان یک فرد تلقی می‌کند “دیکتاتور.”

اردوغان که در حال حاضر برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات رقابت می کند، هفته گذشته رهبر ایالات متحده را متهم کرد که در حال برنامه ریزی برای نابودی خود است. بایدن دستور سرنگونی اردوغان را داد، من این را می دانم. همه مردم من این را می دانند.» او در یک گردهمایی در استانبول پیش از روز رای گیری گفت.

به نظر می‌رسد که رهبر ترکیه به اظهارات بایدن در ژانویه 2020 اشاره می‌کند، زمانی که وی گفت واشنگتن باید مخالفان اردوغان را تشویق کند تا او را در انتخابات شکست دهند، نه اینکه او را با کودتا برکنار کنند. آنکارا بعداً این اظهارات را محکوم کرد “مداخله گر.”

اردوغان در این گفت‌وگوی جدید با سی‌ان‌ان، یک سوال مستقیم درباره این موضوع را بی‌پاسخ گذاشت. در عوض، او اصرار داشت که در جریان انتخابات از رویه های دموکراتیک پیروی می کند.

چگونه ممکن است کسی، که به جای رفتن به دور دوم انتخابات می رود [winning] انتخابات در دور اول یک دیکتاتور باشد؟ این واقعیت است» او بیان کرد.


اردوغان از

در صورت انتخاب مجدد، او متعهد شد که همچنان با بایدن یا هرکس دیگری که کنترل کاخ سفید را به دست گرفته است، همکاری کند، اما همچنین از ایالات متحده و متحدانش به دلیل نگرش آنها نسبت به روسیه انتقاد کرد. غرب از الف استفاده نمی کرد “رویکرد متعادل” وی در رابطه با روسیه توصیه کرد و افزود که رویکرد متعادل دقیقاً همان چیزی است که در برخورد با این نوع کشورها لازم است. او سپس تایید کرد که ترکیه دارای یک “رابطه خاص” با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، که به تمدید قرارداد غلات دریای سیاه کمک کرد.

وی همچنین تاکید کرد که سیاست خارجی مستقل ترکیه به ویژه بر روابط نزدیک آن با مسکو متکی است. روسیه و ترکیه در هر زمینه ممکن به یکدیگر نیاز دارند. او گفت.

اردوغان در حال حاضر به دنبال سومین دوره متوالی ریاست جمهوری خود است. او در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که آخر هفته گذشته برگزار شد در صدر نظرسنجی ها قرار گرفت اما همچنان نتوانست اکثریت مطلق آرای لازم برای پیروزی در دور اول را به دست آورد. او اکنون باید در دور دوم رای گیری که قرار است در 28 ماه مه برگزار شود، با کمال قلیچداراوغلو، رهبر مخالفان روبرو شود.

قلیچداراوغلو قول داد که روابط آنکارا با ناتو را اصلاح کند و مذاکرات عضویت با اتحادیه اروپا را از سر گیرد. اردوغان او را متهم کرد که به دنبال آن است “جدا کردن” ترکیه از روسیه

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: