لهستان درباره نزدیکی چین و روسیه “نگران” است – RT World News

معاون وزیر خارجه لهستان روز جمعه به نماینده ویژه چین، لی هوی، گفت که ورشو با رشد روابط بین پکن و مسکو مخالف است.

لهستان با نگرانی به اظهارات پکن در مورد اراده مداوم این کشور برای تقویت روابط دوجانبه خود با روسیه، کشور متجاوز اشاره می کند. وزارت خارجه لهستان با توجه به بازخوانی این نشست گفت.

معاون وزیر وویچ گرول نیز به دیپلمات چینی گفت هر گونه کمک نظامی، از جمله عرضه احتمالی تسلیحات از چین به روسیه، ممکن است منجر به گور شود [sic] پیامدهای روابط دوجانبه بین اروپا و چین.

سفیر لی، به عنوان نماینده ویژه پکن در امور اوراسیا، در یک تور یک هفته ای در اروپا به منظور ترویج حل و فصل سیاسی بحران اوکراین است. او به گرول گفت که چین پشت نقشه راه 12 ماده ای صلح است که در فوریه از آن رونمایی کرد. لی خواستار آتش بس و گفتگوهای صلح شد و گفت که وضعیت کنونی اوکراین به نفع کسی نیست.


فرستاده ویژه چین با زلنسکی دیدار کرد

به گفته وزارت خارجه لهستان، گرول اصرار داشت که این غیرقابل قبول است “تعادل کردن وضعیت” متجاوز و قربانی، و چین باید اعمال فشار بر روسیه برای بازگشت به رعایت اصول حقوق بین الملل.

لی روز پنجشنبه در کیف بود و با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد. این دیپلمات چینی بار دیگر تاکید کرد که پکن مایل است به عنوان یک میانجی صلح برای کمک به دستیابی به یک راه حل سیاسی برای مناقشه عمل کند.

سفر سفیر چین در مرحله بعدی او را به فرانسه و پس از آن آلمان و روسیه خواهد برد. به گفته وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، وی همچنین از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل بازدید خواهد کرد.

چین آماده ادامه گفتگوها برای صلح و کمک چین به حل و فصل سیاسی بحران اوکراین است. وانگ روز جمعه در نشست خبری روزانه در پکن به خبرنگاران گفت.

در ماه مارس، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار کرد. شی در سفر خود گفت که دوستی بین کشورها در حال افزایش است “روز به روز.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: