اخبار اندونزی، اخبار آتشفشان اندونزی، فوران آتشفشان اندونزی: تعداد تلفات ناشی از فوران آتشفشان اندونزی به 34 افزایش یافت، عملیات نجات ادامه دارد

تعداد تلفات ناشی از فوران آتشفشان اندونزی به 34 افزایش یافت، عملیات نجات ادامه دارد

آتشفشان اندونزی: تقریباً 3700 نفر از منطقه آسیب دیده تخلیه شده اند.

جاکارتا:

آژانس ملی بلایای طبیعی اعلام کرد که شمار قربانیان فوران کوه سمرو در اندونزی روز سه شنبه به 34 نفر افزایش یافت، زیرا کمک ها به منطقه آسیب دیده ارسال شد.

بزرگترین کوه جزیره جاوه روز شنبه قارچی از خاکستر آتشفشانی را به آسمان پرتاب کرد و در حالی که هزاران نفر از مردم وحشت زده خانه های خود را ترک کردند، گل داغ بارید.

این فاجعه کل خیابان ها را پر از گل و خاکستر کرد و خانه ها و وسایل نقلیه را بلعید.

عبدالمهری، سخنگوی آژانس بلایای طبیعی به خبرگزاری فرانسه گفت: «آخرین به روز رسانی از زمین… (این است) 34 نفر جان باختند، 17 نفر مفقود هستند.

وی افزود که نزدیک به 3700 نفر از منطقه آسیب دیده تخلیه شده اند.

امدادگران از زمان فوران مرگبار آخر هفته با شرایط خطرناک مبارزه می کنند و به جستجوی بازماندگان و اجساد در زباله های آتشفشانی، ساختمان های ویران شده و وسایل نقلیه تخریب شده می پردازند.

اکیپ های جستجو روز سه شنبه سگ ها را برای کمک به عملیات مستقر کردند.

کوه سمرو از روز شنبه فعال باقی مانده است و فوران های کوچک باعث شده تا کارکنان اورژانس و ساکنان منطقه در حاشیه باشند.

به گفته مقامات، سه فوران کوچک در روز سه شنبه رخ داد که هر کدام خاکستر را در حدود یک کیلومتر (3300 فوت) به آسمان پرتاب کردند.

مقامات به مردم محلی توصیه کرده اند که در فاصله پنج کیلومتری دهانه سمرو حرکت نکنند، زیرا هوای اطراف بسیار آلوده است و می تواند بر گروه های آسیب پذیر تأثیر بگذارد.

اندونزی در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد، جایی که نشست صفحات قاره ای باعث فعالیت آتشفشانی و لرزه ای بالا می شود و این کشور نزدیک به 130 آتشفشان فعال دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)