چین به دنبال اولین پایگاه دریایی در اقیانوس اطلس است – رسانه ایالات متحده – اخبار RT World

یک گزارش رسانه ای می گوید پکن قصد دارد اولین پایگاه دریایی خود را در اقیانوس اطلس بسازد که به چین اجازه می دهد کشتی های جنگی خود را در مقابل ساحل غربی ایالات متحده قرار دهد.

وال استریت ژورنال (WSJ) به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس اعلام کرد که پکن می خواهد یک پایگاه نظامی در گینه استوایی، کشوری در غرب آفریقا با مساحت 28000 کیلومتر مربع (10810 مایل مربع) و با جمعیت 1.4 میلیون نفر ایجاد کند. دانش گزارش های اطلاعاتی طبقه بندی شده

در این گزارش آمده است که چین احتمالاً در حال بررسی ساخت پایگاهی در باتا است، شهری که قبلاً یک بندر تجاری در آب های عمیق ساخته شده توسط چینی ها دارد. WSJ اضافه کرد که از یک ایستگاه دریایی در اقیانوس اطلس می توان برای تسلیح و بازسازی کشتی های جنگی چینی استفاده کرد که بدون شک واشنگتن را به لرزه درآورد.

ادامه مطلب


چرا آمریکا نمی تواند با تسلیحات آینده ساز چین همراهی کند (نمایش کامل)

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید نوشت که ایالات متحده سال گذشته به گینه استوایی هشدار داده بود که برخی از مراحل بالقوه شامل [Chinese] فعالیت در آنجا نگرانی‌های امنیت ملی را افزایش می‌دهد.»

چین و گینه استوایی در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند، اما وانگ یی، وزیر خارجه چین، اواخر ماه گذشته با همتای گینه استوایی خود سیمئون اویونو اسونو آنگو در داکار، سنگال گفتگو کرد.

گلوبال تایمز، یک روزنامه دولتی چین، روز دوشنبه استدلال کرد که چنین خواهد شد “غیر قابل تصور” برای مشارکت پکن “یک بازی استراتژیک قدرتمند” در اقیانوس اطلس، اما گفت که چین سرمایه گذاری های بزرگی در آفریقا انجام داده و برای مبارزه با دزدی دریایی در منطقه برنامه ریزی کرده است.

«اگر چین یک ایستگاه تدارکات دریایی برای این منظور ایجاد کند، با آنچه ایالات متحده تصور می کرد متفاوت بود. بدون هیچ ضرری برای منطقه مفید خواهد بود.» گلوبال تایمز در مقاله ای سرمقاله نوشت.