احتمال عفونت مجدد با Omicron در مقایسه با سویه Delta یا Beta Covid: مطالعه: 3 برابر بیشتر است

احتمال عفونت مجدد با Omicron در مقایسه با Delta 3 برابر بیشتر است: مطالعه

در ماه گذشته 35670 مورد مشکوک به عفونت مجدد در بین 2.8 میلیون نفر با آزمایشات مثبت وجود داشت.

یک مطالعه اولیه توسط دانشمندان آفریقای جنوبی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که نوع Omicron در مقایسه با سویه‌های دلتا یا بتا سه برابر بیشتر احتمال دارد باعث عفونت مجدد شود.

این یافته ها بر اساس داده های جمع آوری شده توسط سیستم بهداشتی کشور، اولین شواهد اپیدمیولوژیک را در مورد توانایی Omicron برای فرار از مصونیت از عفونت قبلی ارائه می دهد.

مقاله بر روی یک سرور پیش چاپ پزشکی بارگذاری شده است و هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است.

تا 27 نوامبر 35670 مورد عفونت مجدد مشکوک در بین 2.8 میلیون نفر با آزمایش مثبت وجود داشت. مواردی که با فاصله 90 روز مثبت بودند، عفونت مجدد در نظر گرفته می شدند.

جولیت پولیام، مدیر مرکز تعالی DSI-NRF آفریقای جنوبی در مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل اپیدمیولوژیک، در توییتی نوشت: «عفونت‌های مجدد اخیر در افرادی رخ داده است که عفونت‌های اولیه آنها در هر سه موج رخ داده است، که بیشتر آنها عفونت اولیه خود را در موج دلتا داشته‌اند.

پولیام هشدار داد که نویسندگان اطلاعاتی در مورد وضعیت واکسیناسیون افراد ندارند و بنابراین نمی توانند ارزیابی کنند که Omicron تا چه حد از ایمنی ناشی از واکسن فرار می کند. محققان قصد دارند در ادامه این موضوع را مطالعه کنند.

او گفت: «داده‌ها همچنین در مورد شدت بیماری مرتبط با عفونت Omicron، از جمله در افرادی که سابقه عفونت قبلی دارند، ضروری است.

مایکل هد، دانشمند دانشگاه ساوتهمپتون، این تحقیق را “کیفیت بالا” ستود.

او در بیانیه ای گفت: “این تجزیه و تحلیل بسیار نگران کننده به نظر می رسد، با اینکه مصونیت از عفونت های قبلی نسبتاً به راحتی دور زده می شود. آیا ممکن است همه اینها همچنان یک “هشدار کاذب” باشد؟ این احتمال کمتر و کمتر به نظر می رسد.”

افزایش تصاعدی

پیش از این، آن فون گوتبرگ، دانشمند برجسته آفریقای جنوبی، کارشناس موسسه ملی بیماری های واگیر، افزایش موارد ابتلا را پیش بینی کرده بود، اما گفت که مقامات انتظار دارند واکسن ها همچنان در برابر پیامدهای شدید موثر باشند.

وی در یک کنفرانس خبری با منطقه آفریقا سازمان بهداشت جهانی گفت: «ما معتقدیم تعداد موارد ابتلا به این بیماری در تمام استان‌های کشور به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت.

او افزود: “ما معتقدیم که واکسن ها همچنان در برابر بیماری های شدید محافظت می کنند.”

واکسن ها همیشه در برابر بیماری های جدی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت می کنند.

با توجه به اینکه Omicron در حال حاضر در نزدیک به 22 کشور گزارش شده است و منبع آن نامشخص است، کارشناسان WHO مجدداً خواستار تجدید نظر در مورد ممنوعیت سفر به جنوب آفریقا هستند.

Ambrose Talisuna متخصص گفت: “آفریقای جنوبی و بوتسوانا این نوع را شناسایی کردند. ما نمی دانیم که منشاء آن کجا می تواند باشد.” مجازات افرادی که فقط در حال شناسایی یا گزارش هستند… ناعادلانه است.»

در اواسط نوامبر، آفریقای جنوبی حدود 300 مورد در روز را گزارش می کرد. روز چهارشنبه این کشور 8561 مورد جدید گزارش داد که از 4373 روز قبل و 2273 مورد در روز دوشنبه افزایش یافته است.