فضانوردان ناسا در حین پیاده روی فضایی آنتن معیوب را جایگزین می کنند

دو فضانورد ناسا یک راهپیمایی فضایی 6-1/2 ساعته را برای جایگزینی آنتن معیوب انجام دادند.

دو فضانورد ناسا روز پنجشنبه یک راهپیمایی فضایی 6 تا 1/2 ساعته را برای جایگزینی آنتن معیوب در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دادند، ماموریتی که ناسا اعلام کرد خطر کمی بالاتر از بقایای مداری به جا مانده از آزمایش موشک روسی هفته‌ها پیش را به همراه داشت.

فضانوردان توماس مارشبرن و کایلا بارون از محفظه آزمایشگاه تحقیقاتی مداری در حدود 250 مایل (400 کیلومتر) بالاتر از زمین خارج شدند تا کار خود را در ساعت 6:15 صبح به وقت شرقی (1115 به وقت گرینویچ) یک ساعت زودتر از موعد مقرر آغاز کنند.

«فعالیت برون خودرویی» (EVA) به دنبال یک تأخیر 48 ساعته به دلیل هشدار زباله مداری جداگانه – که گمان می رود اولین تعویق در بیش از دو دهه تاریخ ایستگاه فضایی باشد – که ناسا بعداً آن را بی اهمیت دانست.

منشاء زباله های تازه کشف شده توسط ناسا نامشخص باقی مانده است. یک سخنگوی گفت که هیچ نشانه ای از قطعات ماهواره از کار افتاده که روسیه ماه گذشته با آزمایش موشکی آن را تکه تکه کرد، وجود ندارد.

سفر پنجشنبه پنجمین راهپیمایی فضایی برای مارشبرن، 61 ساله، پزشک پزشکی و جراح سابق پرواز با دو سفر قبلی به مدار، و اولین سفر بارون، 34 ساله، افسر زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده و مهندس هسته ای در اولین پرواز فضایی او برای ناسا بود.

بارون پس از آن به مارشبرن گفت: “خیلی عالی بود.”

در طول راهپیمایی فضایی، آنها یک مجموعه آنتن ارتباطی رادیویی باند S معیوب را که اکنون بیش از 20 سال از عمر آن می گذرد، برداشتند و آن را با یک یدکی که در خارج از ایستگاه فضایی ذخیره شده بود، جایگزین کردند.

به گفته ناسا، ایستگاه فضایی به آنتن‌های دیگری مجهز است که می‌توانند عملکردهای مشابهی را انجام دهند، اما نصب یک سیستم جایگزین سطح ایده‌آلی از افزونگی ارتباطات را تضمین می‌کند.

مارشبرن در حالی با بارون کار کرد که در انتهای بازوی روباتیکی قرار داشت که توسط فضانورد آلمانی ماتیاس مورر از آژانس فضایی اروپا و با کمک راجا چاری، همکار ناسا، از داخل مانور داده بود.

این چهار نفر در 11 نوامبر با کپسول SpaceX Crew Dragon که از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد، به ایستگاه فضایی رسیدند و به دو فضانورد روسی و یک فضانورد ناسا، مارک ونده هی، پیوستند که قبلاً در این پست در مدار قرار داشتند.

چهار روز بعد، آزمایش موشک ضد ماهواره‌ای که روسیه بدون اخطار انجام داد، یک میدان زباله در مدار پایین زمین ایجاد کرد و هفت خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی را مجبور کرد تا در سفینه‌های فضایی لنگر انداخته‌شان پناه بگیرند تا امکان فرار سریع تا رفع خطر فوری فراهم شود. ناسا گفت.

به گفته دانا وایگل، معاون مدیر برنامه ISS ناسا، ابر باقیمانده از زباله های ماهواره منفجر شده از آن زمان پراکنده شده است.

وایگل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که ناسا محاسبه کرده است که قطعات باقیمانده همچنان خطر پس‌زمینه کمی بالاتری برای کل ایستگاه فضایی دارند و خطر سوراخ کردن لباس‌های راهپیمایان فضایی را در مقایسه با قبل از آزمایش موشکی روسیه، 7 درصد بیشتر می‌کنند.

ناسا تشخیص داد که این سطوح خطر در محدوده قابل قبولی قرار دارند و آماده‌سازی برای پیاده‌روی فضایی در روز سه‌شنبه همانطور که از ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، ادامه داد، فقط برای کنترل مأموریت تا مأموریت EVA را چند ساعت قبل از شروع به تعویق بیاندازد.

این عملیات پس از دریافت اخطار ناسا از سوی ردیاب‌های فضایی ارتش ایالات متحده مبنی بر خطر برخورد با زباله‌های تازه کشف‌شده به تعویق افتاد. ناسا بعداً به این نتیجه رسید که هیچ خطری برای راهپیمایان فضایی یا ایستگاه وجود ندارد و تعویض آنتن برای صبح پنجشنبه مجدداً برنامه ریزی شد.

گری جردن، سخنگوی ناسا گفت، تمرین روز پنجشنبه بیست و چهل و پنجمین راهپیمایی فضایی در حمایت از مونتاژ و نگهداری از ایستگاه فضایی بود و اولین تمرین ثبت شده به دلیل هشدار زباله به تاخیر افتاد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)