اجتماع کنتاکی تنگ بافت سطوح گردباد

گردبادهای ایالات متحده: حداقل 70 نفر تنها در کنتاکی کشته شده اند. (فایل)

میفیلد:

الکس گودمن می‌دانست که اتفاق وحشتناکی در بیرون رخ می‌دهد، زیرا خانه‌اش بر اثر گردبادی که غرب کنتاکی را “مانند یک “بمب” در هم ریخت، ده‌ها نفر را کشت و چهره شهرش را برای همیشه تغییر داد.

این ساکن 31 ساله میفیلد و مادر یک نوزاد گفت: “حتما می توانید لرزش خانه را احساس کنید. نیروی شدید باد و باران باورنکردنی بود.”

خوش شانس بود که پس از پایان هرج و مرج زنده بود، گودمن و شوهرش از پله های زیرزمین خود بالا رفتند و در ورودی را باز کردند و با فاجعه روبرو شدند.

گودمن روز شنبه، ساعاتی پس از فاجعه به خبرگزاری فرانسه گفت: «به نظر می رسد بمبی در جامعه ما منفجر شده است.

او ابراز تاسف کرد: “ما در یک جامعه بسیار تاریخی زندگی می کنیم و تمام تاریخ مرکز شهر ما از بین رفته است.” ما چهار کلیسای تاریخی، دادگاه و بانک داریم — همه آنها از بین رفته اند.»

در فیلم‌های پهپادی که توسط براندون کلمنت تعقیب‌کننده طوفان ارسال شده بود، می‌فیلد پس از آخرالزمان به نظر می‌رسید: بلوک‌های شهر تسطیح شده‌اند، تقریباً هیچ چیز قابل نجاتی نبود. خانه‌ها تا تخته‌هایشان کوبیده شده است. تنه درختان از شاخه های خود جدا شده اند. واژگونی خودروها در مزارع

ساکنان کنتاکی از آنچه که به عنوان مرگبارترین گردباد در تاریخ این ایالت توصیف می شود، به خود می پیچیدند. فرماندار اندی بشیر گفت که حداقل 70 نفر تنها در کنتاکی کشته شده اند و ممکن است تلفات از 100 نفر نیز فراتر رود.

صلیب سرخ گفت که حدود دوجین گردباد در طول شبانه روز پنج ایالت را در مرکز آمریکا در هم ریخت و چندین شهر را وحشیانه کرد، بیش از یک چهارم میلیون خانه را بدون برق رها کرد و عملیات نجات و بازیابی گسترده را آغاز کرد.

“زمین صفر”

مقامات میفیلد را – شهری با 10000 نفر جمعیت که مرکز شهر زیبای آن در فیلم های هالیوود به نمایش گذاشته شده است – به عنوان “زمین صفر” طوفان حیرت آور توصیف کردند.

چندین سازه به طور کامل فروریخت، در حالی که یک انبار به سختی ایستاده بود، لرزان اما گرانش را به چالش می کشید.

کارخانه شمع محصولات مصرفی می‌فیلد، که در آن کارکنان برای تعطیلات اضافه کاری می‌کردند، کوهی از فلزات پیچ خورده و زباله‌ها بود.

آیوی ویلیامز ناامیدانه در میان آوارها به دنبال همسرش جانین بود که به گفته او در میان حدود 100 نفری که در کارخانه مشغول به کار بودند، گردباد اواخر جمعه شب رخ داد.

“دخترم به من زنگ زده بود و به من گفته بود که پشت بام از ساختمان خارج شده است، و من با عجله آمدم اینجا. وقتی به اینجا رسیدم، اینجا اینطوری بود. یعنی ساختمان نبود، من ویلیامز به سی ان ان گفت نمی دانم چه بود.

“و سپس من فقط پریدم تا شروع کنم تا آنجا که می توانستم کمک کنم. من دو نفر را بیرون آوردم – یکی خانم و یک پسر. و از آن به بعد، نام همسرم، جنین ویلیامز را صدا می کردم، و این کار را نکردم. هیچ پاسخی دریافت نمی کند.»

ویلیامز گفت، یکی از همکاران همسرش بعداً به او گفت: “او در لیست بود و او را بیرون کشیدند.” اما من نمی دانم او را کجا بردند.

کارگران اورژانس با لباس‌های زرد رنگ لاشه‌های کارخانه شمع را برای یافتن بازماندگان جستجو کردند، اما بشیر ساکنان می‌فیلد را برای بدترین شرایط آماده کرد.

فرماندار گفت: “ما در آن تاسیسات جان بسیاری را از دست خواهیم داد.” این یک وضعیت بسیار وخیم است.»

“چهار ثانیه” هیاهو

در حدود 65 مایل (105 کیلومتر) به سمت شمال شرقی، شهر کوچکتر کنتاکی داوسون اسپرینگز نیز متحمل ضربه فاجعه آمیزی شد و عکس ها بلوک پس از تخریب را نشان می دادند.

ساکن لوری ووتن در خانه دخترش بود که گردباد در یک لحظه خشم خود را به راه انداخت.

ووتون به سی ان ان گفت: «به نظر نمی رسید آنقدر طول بکشد… سه یا چهار ثانیه و از بین رفت.

اما زمانی که پیاده شدیم و شروع به بررسی خسارت کردیم، باور نکردنی بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)