اتحادیه اروپا صادرات غلات اوکراین را به پنج عضو ممنوع کرد – RT World News

اقدام «استثنایی و موقت» جایگزین ممنوعیت‌ها توسط کشورها می‌شود

اتحادیه اروپا واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان اوکراینی به پنج کشور عضو را برای حداقل یک ماه مسدود کرده است. این اقدام از عصر سه‌شنبه به اجرا گذاشته شد و قرار است در 5 ژوئن منقضی شود، مگر اینکه تمدید شود.

کمیسیون اروپا اعلام کرد اقدامات پیشگیرانه استثنایی و موقت در واردات از چهار مورد به “کاهش تنگناهای لجستیکی” در بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی. مقررات اتحادیه اروپا ممنوعیت‌های دولتی را که توسط برخی از این دولت‌ها وضع شده است، جایگزین می‌کند.

کیف هنوز هم می توانید استفاده کنید “رویه ترانزیت گمرکی مشترک” برای صادرات غلات و اجزای روغن دانه به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا خارج از بلوک، اما نمی تواند آنها را به پنج کشور بفروشد. “خط مقدم” کشورها.

صوفیه، بوداپست، ورشو و براتیسلاوا داشتند “متعهد به لغو اقدامات یکجانبه خود” روی چهار مورد و هر محصول دیگری که از اوکراین می آید، کمیسیون گفت. در عوض اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد “پشتیبانی مالی” به کشاورزان خود در بیانیه عصر سه شنبه هیچ عددی ارائه نشد، اما گزارش های رسانه ها هفته گذشته از بسته 100 میلیون یورویی (110 میلیون دلاری) خبر دادند.


غلات از اوکراین به خوک ها در اسپانیا رفت - گزارش

به گفته کمیسیون، این اقدام برای رسیدگی به نگرانی های کشاورزان در پنج کشور مرزی و در عین حال حمایت از اتحادیه اروپا تصویب شده است. “تعهد قوی برای حمایت از اوکراین و حفظ توانایی های آن برای صادرات غلات” تعریف شده به صورت “برای تغذیه جهان و پایین نگه داشتن قیمت مواد غذایی ضروری است” در مواجهه با “تجاوز روسیه.”

همین توجیه سال گذشته، زمانی که اتحادیه اروپا تعرفه واردات کالاهای کشاورزی اوکراین را به حالت تعلیق درآورد، مورد استناد قرار گرفت. کیف استدلال کرده است که اجازه دادن به اوکراین برای صادرات غلات خود از طریق اتحادیه اروپا و ابتکار دریای سیاه به کشورهای آفریقا و آسیا کمک می کند که به واردات مواد غذایی وابسته هستند. در عمل، این ترتیبات اتحادیه اروپا را پر از مواد خام ارزان قیمت کرد و معیشت کشاورزان کشورهای همسایه را به خطر انداخت، که کار آنها به شدت توسط بروکسل تنظیم می شود.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود به هیچ یک از این موارد اشاره نکرد، اما فقط گفت که واردات منجر به این امر شده است “ظرفیت های ذخیره سازی اشباع و زنجیره های لجستیکی.”

در همین حال، دسترسی غلات و کودهای روسیه به سایر نقاط جهان مسدود شده است، زیرا تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه صنعت کشتیرانی مسکو همه راه ها را برای حمل و نقل آنها بسته است. روسیه هشدار داده است که تا زمانی که بخشی از طرح دریای سیاه اجرا نشود، مشارکت در این معامله را متوقف خواهد کرد.