اتحادیه اروپا «دوران جدید» سیاست خارجی را به سخره می گیرد – RT World News

جوزپ بورل می‌گوید: کشورها بر اساس نحوه ارتباط آنها با روسیه و چین مورد قضاوت قرار خواهند گرفت

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای ایجاد روابط با سایر کشورها بر اساس موضع آنها در قبال روسیه و چین است. اظهارات وی در حالی بیان شد که اتحادیه اروپا در مورد پیامدهای ژئوپلیتیکی عملیات نظامی روسیه در اوکراین بحث کرد.

بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید تعاملات دوجانبه خود را با “کشورهای ثالث” و طرحی ارائه دهید که پیش می رود فراتر از مدیریت بحران روزمره وی همچنین بر لزوم مقابله با این موضوع تاکید کرد “روایت روسی” در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین.

اتحادیه اروپا “ابتکار دروازه جهانی” راهی برای تعامل با کشورها در زمانی است که جهان بین آنها تقسیم شده است “دو اکوسیستم مختلف از پیشرفت های تکنولوژیکی،” بورل گفت که هر کدام تلاش می کنند مردم را به سمت خود جذب کنند.

اتحادیه اروپا باید الف «رویکرد ساختاری» به سیاست در مورد کشورهایی که «به این دنیا با همان چشم‌ها و همان عینک‌های ما نگاه نکنید» بورل گفت و نمی خواهم طرفی بگیرم.

آنها باید با توجه به جنگ در اوکراین و با توجه به رابطه با نقش رو به رشد چین موضعی اتخاذ کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این موضوع را برکنار کرد “ایده های صلح” برای اوکراین در ماه های اخیر توسط چین و برزیل شناور شد و گفت که آنها “متجاوز و قربانی را در یک سطح قرار دهید.”


لاوروف در سازمان ملل: جایگاه اقلیت غربی در جهان چندجانبه

رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، پیشنهاد کرده است که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن چنین بوده اند “تشویق جنگ” در اوکراین با ارائه سلاح به کیف. طرح او برای مذاکرات صلح هفته گذشته توسط سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تمجید شد، در حالی که کاخ سفید رئیس جمهور برزیل را متهم کرد «طوطی‌سازی تبلیغات روسیه و چین بدون توجه به واقعیت‌ها».

هفته گذشته، لو شای، سفیر چین در فرانسه این سوال را مطرح کرد که آیا جمهوری‌های شوروی سابق را می‌توان در چارچوب فعلی حقوق بین‌الملل به‌عنوان یک حاکمیت در نظر گرفت. او همچنین گفت که کریمه در اصل روسی بوده و توسط نیکیتا خروشچف، رهبر شوروی در سال 1954 به اوکراین هدیه داده شده است.

پکن از اظهارات غیرقابل قبول سفیر خود در پاریس فاصله گرفته است… بنابراین، این خبر خوبی است. بورل گفت. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در گفت و گو با مطبوعات تاکید کرد که پکن “به وضعیت حاکمیتی جمهوری های شرکت کننده پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی احترام می گذارد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: