آینده ترکیه در آسیا است – نامزد ریاست جمهوری – اخبار RT World

رهبر حزب میهنی به RT گفت: آنکارا باید ناتو را ترک کند و به روسیه و چین روی آورد

به زنجیر عضویت در ناتو و “به صلیب کشیده شده” دوغو پرینچک، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با RT گفت: ترکیه باید با انتظار برای ورود به اتحادیه اروپا، بریکس و سرنوشت اوراسیا را بپذیرد.

پرینچک، 80 ساله، رهبری حزب میهن پرست (وطن پارتیسی) را که به عنوان یک جنبش ملی گرای چپ توصیف می شود، رهبری می کند. او در انتخابات 14 مه که در آن کمال قلیچداراوغلو مورد حمایت غرب تلاش می کند تا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی را برکنار کند، به طور گسترده ای به عنوان فردی ضعیف شناخته می شود.

تمام تلاش ما برای تقویت آزادی و استقلال ترکیه است. پرینچک روز چهارشنبه به RT گفت. او استدلال کرد که سرنوشت آنکارا در تمدن آسیایی محور است که در حال حاضر تحت رهبری روسیه، چین، ایران و هند – به عنوان یکی از اعضای بریکس و سازمان همکاری شانگهای (SCO) در حال ظهور است.

پرینچک ناتو را چنین توصیف کرد “نه رهایی، بلکه اسارت” برای ترکیه، پیش بینی کرد که آنکارا از بلوک تحت رهبری آمریکا خارج خواهد شد “در آینده قابل پیش بینی.”

مردم ترکیه به زنجیر ناتو محدود نیستند. پرینچک به RT گفت که افکار عمومی آمریکا را دشمن و روسیه و چین را دوستان می دانند. او کنترل روسیه بر کریمه، دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپوروژیه را تایید کرد. “یک ضربه بزرگ به امپریالیسم آمریکا” و استدلال کرد که گسترش ناتو به سمت شرق است به همان اندازه که تهدیدی برای ترکیه است، برای روسیه.


دخالت آمریکا در انتخابات ترکیه - آنکارا

این سیاستمدار ترک دورنمای پیوستن به اتحادیه اروپا را رد کرد “غیر ممکن” زیرا این بلوک متشکل از کشورهای عمدتاً مسیحی است که نمی‌خواهند کشوری با اکثریت مسلمان در میان آنها باشد. ترکیه در سال 1999 وضعیت نامزدی دریافت کرد، اما هیچ جدول زمانی برای پیوستن واقعی ندارد. بروکسل آنکارا را می خواهد “به آستان آنها گره خورده است” پرینچک گفت، اما در واقع در داخل نیست و کشورش را اینگونه توصیف کرد “به صلیب کشیده شده” با آن ترتیب

پرینچک با توجه به این واقعیت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آنکارا را از “اجلاس سران برای دموکراسی” خود در پایان مارس دعوت نکرد، این اجلاس را فراخواند. “جعلی” و واشنگتن “مرکز دشمنی با دموکراسی.”

«دموکراسی آنها خود ساختگی است. در آنجا دموکراسی وجود ندارد، همه اش دود و آینه است، فریب مردم است.» او به RT گفت. امروز “آمریکا امپریالیست” متفاوت از کشوری است که جورج واشنگتن، توماس جفرسون و آبراهام لینکلن برای آن جنگیدند و “دموکراسی را چه در داخل و چه در خارج از کشور خفه می کند.”

پرینچک همچنین به تحریم های غرب علیه مسکو که به آنکارا نیز آسیب رسانده، اعتراض کرد. او به RT گفت، تحریم های ایالات متحده در درازمدت نتیجه معکوس خواهد داشت، به ویژه اگر همه 40 کشوری که واشنگتن تحریم کرده است، نیروهای خود را متحد کنند و به نوبه خود آمریکا را تحریم کنند.