آژانس فدرال می گوید که سیستم قرعه کشی ویزای H-1B ایالات متحده منجر به سوء استفاده، کلاهبرداری شده است

آژانس فدرال می گوید که سیستم قرعه کشی ویزای H-1B ایالات متحده منجر به سوء استفاده، کلاهبرداری شده است

USCIS گفت که در حال آغاز ارجاعات اجرای قانون برای تعقیب کیفری است.

واشنگتن:

یک آژانس فدرال روز جمعه گفت که قرعه کشی رایانه ای که هر ساله برای انتخاب متقاضیان موفق H-1B طراحی شده است، منجر به سوء استفاده از سیستم و افزایش شدید تلاش های متقلبانه شده است.

در بیانیه ای غیرمعمول، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) روز جمعه اعلام کرد، بر اساس شواهد مربوط به فصل های H-1B سال مالی 2023 و سال مالی 2024، تحقیقات گسترده ای را در مورد کلاهبرداری انجام داده، دادخواست ها را رد کرده و لغو کرده است.

USCIS گفت که در حال آغاز ارجاعات اجرای قانون برای تعقیب کیفری است.

در این بیانیه آمده است: «برنامه H-1B بخش مهمی از سیستم مهاجرتی کشور ما و اقتصاد ما است، و USCIS متعهد به اجرای قانون و کمک به برآوردن نیازهای در حال تغییر بازار کار ایالات متحده است.

وی افزود: «ما در حال کار بر روی یک قانون نوسازی H-1B هستیم که در میان سایر پیشرفت‌ها، تقویت فرآیند ثبت H-1B را برای کاهش احتمال سوء استفاده و تقلب در سیستم ثبت H-1B پیشنهاد می‌کند.»

USCIS گفت در طول دوره ثبت نام برای کلاهک H-1B سال مالی 2024، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد ثبت نام های ارسال شده در مقایسه با سال های قبل بوده است.

در قرعه‌کشی رایانه‌ای امسال 780884 درخواست برای ویزای H-1B وجود داشت، در مقابل 4,83,927 در سال 2023 و 3,01,447 در سال 2022 و 2,74,237 در سال 2021.

به طور کلی، شاهد افزایش تعداد ثبت نام های ارسال شده، تعداد ثبت نام های ارسال شده از طرف ذینفعان دارای چندین ثبت نام، و تعداد ثبت نام های ارسال شده از طرف ذینفعان منحصر به فرد با تنها یک ثبت نام بود.

تعداد ثبت نام‌های مربوط به افرادی که بیش از یک بار درخواست داده‌اند از 165180 نفر در سال گذشته و 90143 نفر در سال گذشته به 408891 نفر در سال جاری افزایش یافته است.

آژانس فدرال هشدار داد که اگر اطلاعات ارائه شده توسط یک متقاضی یا یک شرکت صحیح نباشد، متوجه می شود که ثبت نام به درستی ارسال نشده است و متقاضی احتمالی واجد شرایط ارائه دادخواست بر اساس آن ثبت نام نخواهد بود.

USCIS ممکن است یک دادخواست را رد کند، یا تأیید دادخواست را بر اساس ثبتی که حاوی گواهی نادرست است و بنابراین به درستی ارائه نشده است، لغو کند.

علاوه بر این، USCIS همچنین ممکن است فرد یا نهادی را که گواهی نادرست ارائه کرده است، به سازمان‌های مجری قانون فدرال مناسب برای بررسی و اقدامات بیشتر، در صورت لزوم، ارجاع دهد.

گروهی از کارکنان فناوری ایالات متحده که علیه ویزای H-1B مبارزه می کنند، گفتند که در چندین سال گذشته در مورد چنین تقلبی صحبت کرده اند.

در بیانیه ای آمده است: “دولت ترامپ با اولویت دادن به انتخاب بر اساس بالاترین دستمزد، راه حلی برای بخت آزمایی H-1B پیشنهاد کرده بود. شما از دولت شکایت کردید، بنابراین اکنون باید با تقلبی که از آن شکایت می کنید مقابله کنید.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)