آنگ سان سوچی از میانمار به چهار سال زندان محکوم شد

آنگ سان سوچی، رهبر برکنار شده میانمار به چهار سال زندان محکوم شد.

میانمار: آنگ ​​سان سوچی با ده ها پرونده از جمله تحریک روبرو شد. (فایل)

یانگون:

سخنگوی حکومت نظامی میانمار به خبرگزاری فرانسه گفت، دادگاه میانمار روز دوشنبه آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی برکنار شده را به دلیل تحریک مخالفان علیه ارتش و نقض قوانین کووید به چهار سال زندان محکوم کرد.

زاو مین تون، سخنگوی حکومت نظامی، گفت که سوچی «به دو سال حبس بر اساس ماده 505 (ب) و دو سال حبس بر اساس قانون بلایای طبیعی محکوم شد.

وی گفت که رئیس جمهور سابق وین ماینت نیز به همین اتهامات به مدت چهار سال زندانی شد و افزود که آنها هنوز به زندان منتقل نخواهند شد.

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود: «آنها از مکان هایی که اکنون در آن اقامت دارند با اتهامات دیگری در نایپیداو پایتخت مواجه خواهند شد».

سوچی 76 ساله از زمانی که ژنرال ها دولت او را در ساعات اولیه اول فوریه سرنگون کردند، بازداشت شده است و به میانمار کوتاه دموکراتیک پایان داد.

از آن زمان حکومت نظامی تعداد زیادی کیفرخواست دیگر از جمله نقض قانون اسرار رسمی، فساد و تقلب در انتخابات را اضافه کرده است. این برنده جایزه نوبل در صورت محکومیت در تمام موارد، با ده ها سال زندان روبرو خواهد شد.

روزنامه‌نگاران از رسیدگی در دادگاه ویژه در پایتخت نظامی منع شده‌اند و وکلای سوچی اخیراً از صحبت با رسانه‌ها منع شده‌اند.

به گفته یک گروه نظارت محلی، از زمان کودتا، بیش از 1300 نفر کشته و بیش از 10000 نفر در سرکوب مخالفان دستگیر شده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)