سفارت ایالات متحده ادعا می کند که پلیس ژاپن آمریکایی ها را به صورت نژادپرستانه معرفی می کند – RT World News

سفارت ایالات متحده در توکیو پس از گزارش هایی مبنی بر توهین نژادپرستانه توسط پلیس و بازداشت شهروندان آمریکایی در ژاپن هشدار داد که مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشند.

سفارت ایالات متحده در توکیو در هشداری به شهروندان آمریکایی در روز یکشنبه مدعی شد که این کار را کرده است گزارش هایی از خارجی ها دریافت کرد [being] پلیس ژاپن در حوادث مشکوک به پروفایل نژادی متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

“چند نفر بازداشت، بازجویی و تفتیش شدند.” سفارت ادعا کرد و به آمریکایی ها توصیه کرد مدارک مهاجرت به همراه داشته باشید و در صورت بازداشت از کنسولگری درخواست کنید.

این هشدار چندین آمریکایی را بر آن داشت تا تجربیات خود را با پلیس ژاپن در میان بگذارند، و بسیاری از حوادث گزارش دادند که در آنها به عنوان یک خارجی معرفی شده و متوقف شده بودند.

“بسیاری از دوستان من به دلیل راه رفتن در خیابان در شب به صورت نژادپرستانه مورد توجه قرار گرفته اند… امیدوارم این توییت نشان دهنده افزایش این نوع فعالیت شنیع نباشد.” توییت کرد یک آمریکایی در توکیو و دیگری مورد سوال قرار گرفت، «این یک هشدار چگونه است؟ من یک دهه اینجا هستم [and] همیشه اتفاق میفته.”

ساکنان خارجی ژاپن ملزم به ثبت نام در مقامات هستند و برای جلوگیری از جریمه ها باید همیشه مدرک شناسایی که وضعیت اقامت آنها را نشان می دهد همراه داشته باشند.