آنتونی بلینکن: ایالات متحده درباره روسیه در مورد اوکراین “نگرانی واقعی” دارد

آنتونی بلینکن: ایالات متحده درباره روسیه در مورد اوکراین

آنتونی بلینکن، دیپلمات ارشد ایالات متحده گفت که این نگرانی ها “به طور گسترده” توسط متحدان ایالات متحده مشترک است (پرونده)

داکار:

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه تکرار کرد که کشورش «نگرانی های واقعی» در مورد اقدامات و اظهارات روسیه در مورد اوکراین دارد، زیرا تنش ها افزایش می یابد.

بلینکن در بازدید از سنگال به خبرنگاران گفت: “ما نگرانی های واقعی در مورد فعالیت نظامی غیرمعمول روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی های واقعی در مورد برخی از لفاظی هایی که از روسیه و همچنین در رسانه های اجتماعی می شنویم داریم.”

بلینکن گفت که این نگرانی ها “به طور گسترده” توسط متحدان ایالات متحده مشترک است، اما از گفتن اینکه آیا اطلاعات ایالات متحده معتقد است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد تصرف زمین از اوکراین را دارد یا خیر، خودداری کرد.

ما نمی دانیم قصد رئیس جمهور پوتین چیست. اما می دانیم که در گذشته چه اتفاقی افتاده است. ما می دانیم کتاب بازی تلاش برای استناد به برخی تحریکات واهی از سوی اوکراین یا هر کشور دیگری و استفاده از آن به عنوان بهانه ای برای آنچه روسیه در نظر دارد. بلینکن گفت.

اشاره او به بحرانی بود که در سال 2014 آغاز شد، زمانی که روسیه، پس از سرنگونی دولت اوکراین که در برابر تحرکات به سمت غرب مقاومت کرده بود، شبه جزیره کریمه را تصرف کرد و از جدایی‌طلبان حمایت کرد که درگیری در شرق اوکراین عمدتاً روسی‌زبان به راه انداختند.

پوتین روز پنجشنبه کشورهای غربی را به تشدید درگیری اوکراین با برگزاری رزمایش در دریای سیاه و پرواز بمب افکن ها در نزدیکی مرزهای این کشور متهم کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)