وزیر عضو بلوک ادعا می کند که اتحادیه اروپا باید با نرده ها بسته شود – RT World News

به گفته وزیر کشور اسلوونی که کشورش در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اتحادیه اروپا باید به سرعت مرزهای خارجی خود را برای جلوگیری از جریان مهاجرانی که دیگر در بلوک 27 عضوی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، ببندد.

الس هجس، وزیر کشور اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در سخنرانی در «گفت و گوی مهاجرت سارایوو» گفت که کشورهای اتحادیه اروپا اخیراً درگیر همه گیری ویروس کرونا، سقوط دولت در افغانستان و اکنون بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس هستند که به گفته او، جنگ هیبریدی که مینسک علیه اتحادیه اروپا به راه انداخت.

ادامه مطلب


آلمان با طرحی برای باز کردن کریدور بشردوستانه برای پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس - مینسک موافقت کرد

هر سه به علاوه در افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی در حال حرکت به سمت اروپا و بالکان نقش داشته اند و اتحادیه اروپا را بی ثبات کرده اند. حجت به خبرنگاران گفت.

وزیر اسلوونی گفت که وضعیت فعلی مشابه هجوم پناهجویان و مهاجران در سال 2015 از خاورمیانه و شمال آفریقا است، زمانی که اتحادیه اروپا بیش از یک میلیون نفر را در سراسر مرزهای خود پذیرفت.

حجس گفت که این بار وضعیت متفاوت است و هشدار داد که دیگر خبری از «خوش آمدن به پناهندگان» نیست.

من معتقدم که مرزهای خارجی باید حتی با حصار در صورت لزوم، ایمن شوند. حاجس گفت که از طرحی برای بروکسل برای تامین مالی ساخت حصارها برای تقویت مرزهای بلوک حمایت می کند.

او گفت که تقویت همکاری و مشارکت در سراسر اتحادیه اروپا به منظور مدیریت بهتر مهاجرت و حفظ امنیت مهم است.

هزاران مهاجر در تلاش برای عبور از مرز بلاروس و لهستان برای رسیدن به اتحادیه اروپا هستند. آنها در حصارهای سیم خاردار گیر افتاده اند و مرزبانان لهستانی تلاش آنها را برای عبور دفع می کنند. ورشو بلاروس را به سازماندهی بحران برای بی ثبات کردن اتحادیه اروپا متهم کرده است “اسلحه سازی” مهاجرت در تلاش برای رفع تحریم ها.

سخنگوی الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس روز پنجشنبه مدعی شد که آلمان موافقت کرده است که یک کریدور بشردوستانه برای 2000 پناهجو در مرز باز کند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!