آفریقای جنوبی با چهارمین موج کووید، هدایت شده توسط نوع جدید Omicron

آفریقای جنوبی با چهارمین موج کووید، هدایت شده توسط نوع جدید Omicron

مردم خارج از مرکز واکسیناسیون کووید در کیپ تاون، آفریقای جنوبی صف می‌کشند

کیپ تاون:

جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز جمعه گفت که آفریقای جنوبی تحت تاثیر موج چهارم عفونت کووید-19 ناشی از نوع Omicron است که در هفت استان از 9 استان این کشور شناسایی شده است.

Omicron که ترس جهانی از افزایش عفونت ها را برانگیخته است، برای اولین بار در ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد و دولت ها در سراسر قاره ها را بر آن داشت تا محدودیت های سفر را اعمال کنند و اقدامات دیگری برای مهار آن انجام دهند.

فاهلا در یک نشست خبری گفت که امیدوار است این نوع بدون ایجاد مرگ و میر بسیار قابل مدیریت باشد.

وی از آفریقای جنوبی خواست تا کاملا واکسینه شوند و افزود که این کشور می تواند موج چهارم را بدون محدودیت های سخت گیرانه تر در کریسمس مدیریت کند.

ما هنوز هم می‌توانیم این موضوع را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که دولت مجبور نباشد در چند روز آینده محدودیت‌های جدی اعمال کند، اگر همه ما فقط وظایف اساسی خود را در زمینه اقدامات ایمنی انجام دهیم، اما همچنین اگر بیشتر و بیشتر از ما که واجد شرایط هستیم … Phaahla گفت.

میشل گروم، دانشمند برجسته موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی، در جلسه توجیهی گفت که این کشور در مدت کوتاهی به دلیل Omicron با “افزایش بی سابقه” عفونت ها مواجه شده است.

او گفت که عفونت ها همچنین از گروه سنی جوان تر به افراد مسن تر منتقل می شوند.

او گفت که شامل تخت‌ها و پرسنل اطفال برای آمادگی برای افزایش جراحات بسیار مهم بود، زیرا پذیرش در میان کودکان زیر چهار سال افزایش یافته است.

Omicron توسط WHO به عنوان “نوعی نگران کننده” فهرست شده است و دانشمندان هنوز در حال جمع آوری داده ها برای تعیین میزان مسری بودن Omicron و شدت بیماری ناشی از آن هستند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)