آزمایش موشکی “لحظه اسپوتنیک” چین، ایالات متحده را گیج کرد – رسانه – اخبار RT World

فایننشال تایمز روز یکشنبه گزارش داد که آزمایش سلاح مافوق صوت که گمان می رود در ماه ژوئیه توسط چین انجام شده است، ظاهراً یک جهش فناوری فیزیک را به نمایش گذاشته است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز در روز یکشنبه، دانشمندان در آژانس تحقیقاتی دارپا پنتاگون ظاهرا هنوز در تلاش هستند تا دریابند که چگونه وسیله نقلیه مافوق صوت چین (HGV) – نوعی فضاپیمای مانور پذیر با قابلیت حمل هسته ای – توانست موشک دیگری را در میانه پرواز شلیک کند. .

ادامه مطلب


ژنرال توضیح می دهد که چرا آمریکا در زمینه موشک های مافوق صوت از چین و روسیه عقب است

این روزنامه با اشاره به اینکه هیچ کشور دیگری این توانایی را نشان نداده است، گزارش داد که بین کارشناسان نظامی درباره هدف موشکی که به سمت دریای چین جنوبی پرتاب شد، اتفاق نظر وجود نداشت. برخی ظاهراً معتقدند که این یک پرتابه هوا به هوا بوده است، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند که این یک اقدام متقابل علیه سیستم‌های دفاع موشکی است که HGV را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، شورای امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که در حال آماده شدن است “دفاع و بازدارندگی در برابر طیف وسیعی از تهدیدات.” سخنگوی کاخ سفید که نامش فاش نشده است به این روزنامه گفت که این پیشروی باید انجام شود به همه کسانی که به دنبال صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن هستند.»

چین همواره گزارش‌های مربوط به آزمایش‌های تسلیحات مافوق صوت را رد کرده و معتقد است که پرتاب ماه جولای یک آزمایش معمولی برای یک وسیله نقلیه فضایی قابل استفاده مجدد بوده است. لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین به فایننشال تایمز گفت که اینطور است “آگاه نبودن” از آزمایش موشکی

ما اصلا علاقه ای به مسابقه تسلیحاتی با کشورهای دیگر نداریم. ایالات متحده در سال‌های اخیر بهانه‌هایی مانند «تهدید چین» برای توجیه توسعه تسلیحات خود و توسعه سلاح‌های مافوق صوت ساخته است.

پس از آنکه ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، آزمایش تسلیحاتی چین را تقریباً یک آزمایش توصیف کرد. “لحظه اسپوتنیک” ماه گذشته، مقامات ایالات متحده نگرانی های عمومی خود را در مورد شکاف توانایی بین چین و ایالات متحده در رابطه با سلاح های مافوق صوت ابراز کردند. در آخر هفته، یک ژنرال ارشد نیروی فضایی ایالات متحده هشدار داد که این کشور دارای تعدادی است “پیشگیری برای انجام خیلی سریع” با برنامه تسلیحات مافوق صوت چین و روسیه.

ماه گذشته، یک زیردریایی روسی موشک مافوق صوت زیرکون را با موفقیت آزمایش کرد – که یک فناوری پیشرفته محسوب می شود زیرا سرعت بالای موشک و توانایی تغییر جهت در اواسط پرواز، ردیابی و رهگیری آن را تقریبا غیرممکن می کند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!