کلاهبرداری های «ربودن مجازی» با هدف قرار دادن دانش آموزان چینی در استرالیا در حال افزایش: گزارش

کلاهبرداری های «ربودن مجازی» با هدف قرار دادن دانش آموزان چینی در استرالیا در حال افزایش: گزارش

کلاهبرداران تاکنون در مجموع بیش از 750 هزار دلار اخاذی کرده اند

یک راکت اخاذی «رباینده مجازی» که دانشجویان بین‌المللی چینی را در استرالیا هدف قرار می‌دهد، مقامات را نگران کرده است. مطابق با ABC Newsدر ماه گذشته، چهار مورد در سراسر ایالت وجود داشته است که افراد مورد هدف قرار گرفته‌اند، در محدوده سنی 17 تا 23 سال.

تا کنون، کلاهبرداران در مجموع بیش از 750000 دلار اخاذی کرده اند و قربانیان تهدید می شوند مگر اینکه بین 175000 تا 250000 دلار پرداخت کنند. News.com.au گزارش شده است.

این کلاهبرداری شامل دانشجویان جوان چینی می شود که از کلاهبردارانی که ادعا می کنند نماینده یک مقام چینی مانند سفارت، کنسولگری یا پلیس چین هستند، تماس تلفنی دریافت می کنند. آنها معمولا به زبان ماندارین صحبت می کنند. کلاهبرداران سپس به دانش آموزان هشدار می دهند که آنها در یک جنایت دست داشته اند و باید مبالغ هنگفتی بپردازند تا از اخراج یا دستگیری خودداری کنند.

اگر آنها قادر به پرداخت هزینه نباشند، مجبور می شوند که آدم ربایی خود را جعل کنند. این تصاویر سپس برای خانواده های آنها ارسال می شود و برای آزادی امن آنها باج می گیرند.

در یکی از این موارد، فردی که خود را به عنوان کارمند خدمات پستی معرفی می کرد، به پسر 17 ساله ای گفت که کالای قاچاق در بسته ای به نام خود دارد که برای تحقیقات به پلیس چین ارسال شده بود. به او گفته شد که برای اثبات بی گناهی خود 20000 دلار بپردازد و به او دستور داده شد که یک آدم ربایی برای اخاذی از خانواده اش برای پرداخت بدهی جعلی ترتیب دهد.

کارآگاه جو دوئیهی گفت: “این شرم آور است که کلاهبردارانی در خارج از کشور دانشجویان بین المللی را که برای تحصیل به استرالیا آمده اند شکار می کنند؛ اکثر آنها برای اولین بار در زندگی خود در کشوری جدید و دور از عزیزان خود زندگی می کنند.” .

زمانی که آنها تمام پولی را که می‌توانند از این قربانیان اخاذی می‌کنند، به جایی می‌رسند که قربانی را فریب می‌دهند و مجبور می‌کنند تا آدم‌ربایی خودشان را جعل کنند و از خودشان در موقعیت‌های آسیب‌پذیر عکس بگیرند. متأسفانه، در تمام مواردی که ما دیده‌ایم، قربانیان به طور مشروع بر این باورند که با مقامات چینی صحبت می‌کنند و در صورت عدم رعایت آنها تهدیدها رخ خواهد داد.»

کارآگاه همچنین از قربانیان خواست که جلو بیایند، اما اذعان کرد که بسیاری ممکن است احساس آسیب یا خجالت کنند. قربانیان نه تنها استرس روانی شدیدی را تجربه کردند، حتی برخی از آنها به دلیل ضربه‌ای که تجربه کردند در بیمارستان بستری شدند. وی به هر کسی که چنین تماسی دریافت می کند توصیه کرد تلفن را قطع کند و کلاهبرداری را به مقامات گزارش دهد.

در همین حال، نمایندگان چین همچنین تضمین داده اند که هیچ مقام یا مأمور اجرای قانون هرگز با یک دانشجوی چینی تماس نخواهد گرفت و از آنها یا خانواده هایشان پول مطالبه نمی کند.