چین پروژه هایی را برای ایجاد فرهنگ ازدواج در دوران جدید، راه اندازی می کند

چین پروژه هایی را برای ایجاد فرهنگ ازدواج «دوران جدید» و فرزندآوری راه اندازی می کند

شهرهایی که در طرح آزمایشی گنجانده شده اند شامل مرکز تولیدی گوانگژو و هاندان در استان هبی چین است.

هنگ کنگ:

چین پروژه‌های آزمایشی را در بیش از 20 شهر راه‌اندازی می‌کند تا فرهنگ ازدواج و فرزندآوری «دوران جدید» را ایجاد کند تا محیطی دوستانه برای فرزندآوری ایجاد کند، آخرین اقدام مقامات برای افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور.

گلوبال تایمز تحت حمایت ایالتی روز دوشنبه گزارش داد که انجمن برنامه ریزی خانواده چین، یک نهاد ملی که اقدامات دولت و جمعیت و باروری را اجرا می کند، پروژه هایی را برای تشویق زنان به ازدواج و بچه دار شدن راه اندازی خواهد کرد.

به گفته تایمز، ترویج ازدواج، بچه دار شدن در سنین مناسب، تشویق والدین به سهیم شدن مسئولیت های فرزندپروری، و محدود کردن «قیمت های بالای عروس» و دیگر آداب و رسوم منسوخ شده تمرکز این پروژه هاست.

شهرهایی که در این آزمایش گنجانده شده اند عبارتند از مرکز تولید گوانگژو و هاندان در استان هبی چین. تایمز گفت که این انجمن در حال حاضر پروژه هایی را در 20 شهر از جمله پکن در سال گذشته راه اندازی کرده است.

هی یافو، جمعیت شناس به تایمز گفت: «جامعه باید جوانان را بیشتر در مورد مفهوم ازدواج و زایمان راهنمایی کند.

این پروژه ها در بحبوحه اقداماتی انجام می شود که استان های چین برای تشویق مردم به بچه دار شدن، از جمله مشوق های مالیاتی، یارانه مسکن، و آموزش رایگان یا یارانه ای برای داشتن فرزند سوم، اجرا می کنند.

چین از سال 1980 تا 2015 یک سیاست سفت و سخت تک فرزندی را اجرا کرد – ریشه بسیاری از چالش های جمعیتی آن که به هند اجازه داده است به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل شود. این محدودیت از آن زمان به سه فرزند افزایش یافته است.

مشاوران سیاسی دولت با نگرانی در مورد اولین کاهش جمعیت چین در شش دهه اخیر و پیر شدن سریع آن، در ماه مارس پیشنهاد کردند که زنان مجرد و مجرد باید به درمان انجماد تخمک و IVF دسترسی داشته باشند.

بسیاری از زنان به دلیل هزینه های مراقبت از کودک و مجبور به توقف شغل خود از داشتن فرزندان بیشتر یا اصلاً به تعویق افتاده اند و تبعیض جنسیتی هنوز یک مانع اصلی است.

(گزارش فرح استاد و اتاق خبر پکن؛ ویرایش توسط سونالی پل)

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)